قشم - ایرنا - نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت همزمان با ولادت حضرت امام محمد تقی (ع) جواد الائمه و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه دوازدهم بهمن ۱۴۰۱) در سالن شماره ۲ گمرگ بندر شهید غلامشاه ذاکری جزیره قشم بر پا شد.

نرگس بحرینی روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این نمایشگاه کتاب که به مناسبت ایام دهه فجر دایر شده است و چهل عنوان کتاب و پانزده عنوان مجله برای بازدید عموم گردشگران ورودی به نگین خلیج فارس و قشموندان در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعی از مسوولان و مدیران اداری و اجرایی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب ضمن بازدید از این نمایشگاه گوشه ای از خاطرات، دست نوشته ها، اسناد و وصیت نامه های شهدا را خواندند تا از این طریق بتوانند با بخشی از خاطرات آنها بیشتر آشنا شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم اضافه کرد: دهه فجر، سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی است که توانست حکومتی الهی را در این مرز و بوم الهی و آسمانی که هر روز درخت اعتبار و شکوهش پر بار تر و تنومند تر می شود، تثبیت کند.

شهرستان مرزی قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

در نخستین روز دهه فجر تحت عنوان انقلاب اسلامی؛ امام خمینی (قدس سره)، ولایت و رهبری علاوه بر برگزاری زنگ انقلاب، نواختن بوق کشتی ها، انجام رژه موتوری از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در خیابان های این شهر، افتتاح نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت انجام شد و برخی از مسوولان این شهرستان مرزی با ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهر قشم دیدار کردند.

قرار است عصر امروز نیز پایگاه مقاومت بسیج شهید نخبه "سید فرید الدین معصومی" مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر که در حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی علیه السلام شیراز به درجه رفیع شهادت نائل آمد، در شرکت انرژی گستر قشم افتتاح شود.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.