دمشق – ایرنا - معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با تاکید بر جایگاه برجسته و مهم جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه گفت: موقعیت راهبردی و جغرافیای سیاسی ایران، این امکان را به تهران داده تا در حل مشکلات منطقه مشارکت داشته باشد.

«احمد ضوا» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دمشق در اولین روز از آغاز جشن های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان نقش و امیت نقش ایران در منطقه، افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای راهبردی قرار دارد که در حال حاضر تا حدی متلاطم است؛ در طرف شرق ایران، افغانستان و پاکستان هستند و از سمت غرب و جنوب غربی جمهوری اسلامی نیز تنش در روابط آمریکا و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با ایران بوجود آمده که علت آن به واشنگتن و کشورهای غربی باز می گردد.

وی با تصریح بر این که ایران می تواند در حل مشکلات منطقه ای و کاستن از مداخلات خارجی مشارکت داشته باشد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی می کوشد تا از طریق سیاست خارجی خود، اختلافات نوپدید گوناگون منطقه را حل و فصل کند، اما تاثیر نقش منفی آمریکا در منطقه مانع دستیابی به راه حل یا یافتن راه حلی کامل برای این موضوعات شده است.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در این خصوص به نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر ایران، رخدادهای ضدامنیتی در شمال شرق و نقش گروه های تروریستی در این منطقه و تاثیر آن بر وضعیت امنیتی در ایران اشاره کرد.

وی افزود: همه این مسائل در حال حاضر، شرایط ناآرامی را به ایران تحمیل کرده، اما من معتقدم که دولت ایران می تواند آنها را حل و فصل کند؛ بخصوص این که مقامات تهران در درجه اول به همکاری کشورهای منطقه و تلاش برای کاهش دامنه مداخلات خارجی در امور منطقه می اندیشد.