بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان گفت: هرمزگان از ظرفیت‌های طبیعی فراوانی برخوردار است و بر همین اساس توسعه گردشگری هوایی این استان را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز چهارشنبه با اشاره به برخورداری استان از ظرفیت‌های طبیعی فراوان ازجمله سواحل، جزایر و کوه‌ها، اظهار کرد: بر آن شدیم تا از ظرفیت‌های قانونی مثل کمیته‌های ورزشی برای استفاده از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا ظرفیت‌ها، امکانات و زیرساخت‌های گردشگری هوایی استان بررسی و مقرر شد اسفندماه سال جاری ۱۰۰ خلبان پروازهای کوچک در استان مستقر شوند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه در اسفندماه که اوج حضور گردشگران به استان است زمینه پروازهای کوچک در کوه گِنو، سواحل سورو و در صورت امکان جزیره هرمز را فراهم می‌کنیم، ادامه داد: این اقدامات برای این است که گردشگران و علاقه‌مندان به گردشگری هوایی (پاراگلایدر و پاراموتور) بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

محسنی افزود: درصورتی‌که ارگان‌ها و سازمان‌های همکار این رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را باور بکنند و زمینه‌سازی تقویت این فرصت را داشته باشیم، می‌توانیم هرمزگان را به‌خصوص در فصولی که کل کشور با سرما و برودت مواجه است تبدیل به قطب گردشگری هوایی کشور کنیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان تأکید کرد: توسعه گردشگری هوایی که یکی از جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری در استان است می‌تواند علاوه برجذب بیشتر گردشگر، به جذابیت سفر آنان به هرمزگان نیز بیفزاید.

امروز نشست مشترک محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و مصطفی رنجبر رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان برای توسعه گردشگری هوایی برگزار شد.