سمنان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: عضویت کلیه علاقه‌مندان و دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت دهه فجر رایگان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طاهریان روز چهارشنبه از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با شعار «ایران، سرزمین فرهنگ و کتاب» در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ۷۶ باب کتابخانه عمومی در سراسر استان میزبان جشن‌های ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ملت ایران است،گفت: طرح ملی عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می شود و عموم مردم از این فرصت مناسب بهره‌مند شوند.

وی فضاسازی محیط کتابخانه‌های عمومی، گشایش نمایشگاه کتاب انقلاب در کتابخانه‌ها، برگزاری محافل کتاب‌خوانی و جشن‌های دهه فجر، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای، جمع‌خوانی کتاب، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، کلاس‌های نقاشی و رنگ‌آمیزی در بخش‌های کودک، کارگاه‌های آموزشی ادبیات و داستان‌نویسی، نمایشنامه خوانی با موضوعات انقلاب اسلامی، کلاس‌های قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در بخش‌های کودک، نشست‌های شاهنامه‌خوانی با موضوعات حماسی و انقلابی، تهیه روزنامه دیواری، حضور کتابداران در مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی، و بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی، را بخشی از برنامه‌های کتابداران در سالروز پیروزی انقلاب عنوان کرد.

۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار افزون بر سه‌هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۵۱۶ نفر دهه‌فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد. از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال، ۷۶۵ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان در هشت شهرستان استان سمنان افتتاح می‌شود.

۷۴ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان نیز در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان سمنان در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود. افتتاح طرح‌های عمرانی این استان در دهه فجر امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد ۹۵ درصد و از نظر اعتبار مالی ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

طرح‌های اقتصادی آماده افتتاح استان سمنان در دهه فجر ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۱۳۱ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۳ درصد افزایش دارد.