تهران-ایرنا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که «ما برای توافق در خصوص موضوع ریاست جمهوری حاضریم با همه گروه‌ها و احزاب سیاسی گفت‌وگو داشته باشیم».

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، یخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر آمادگی مقاومت برای گفت‌وگو با همه در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری، از امتناع برخی نیروها از گفت‌وگو بین لبنانی‌ها انتقاد و بر اهمیت پایبندی به قانون اساسی در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد.

او گفت: ما بر دستیابی به توافق احزاب بر سر انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید داریم و آماده هستیم بر اساس جمع‌بندی احزاب مختلفی که پای میز مذاکره می‌نشینند، رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که به خروج از بن بست کمک کند، اما اینکه برخی از آنها بگویند ما گفتگو نمی‌خواهیم و وتو می‌کنیم و در نتیجه مانع از توافق بین دیگران می‌شوند، این مشکل را پیچیده‌تر می‌کند.

وی تأکید کرد که گفت‌وگو باید شامل همه باشد، نه آنطوری که برخی از مخالفان می‌خواهند با یکدیگر گفت‌وگو کنند تا به نتیجه برسند.

وی تصریح کرد: حاضریم با همه به تفاهم برسیم و با همه بحث کنیم تا به توافق برسیم، زیرا هدف یک هدف ملی است و نه تسویه حساب.

پارلمان لبنان پنجشنبه گذشته برای یازدهمین بار متوالی نتوانست جانشین میشل عون رئیس جمهور سابق را که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید، تعیین کند.

وبگاه خبری العهد گزارش داد که پارلمان لبنان در جلسه روز پنجشنبه خود پس از اینکه هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب آرای لازم را کسب کنند، در انتخاب رئیس جمهور برای یازدهمین بار متوالی شکست خورد.