همدان-ایرنا- معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: در یازدهمین دوره برگزاری طرح قرار دوازدهم، یک هزار و ۵۰ بسته معیشتی به همراه سه سری جهیزیه تهیه و توزیع شد.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش هر بسته ۶۵۰ هزار تومان و در مجموع ۶۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سه سری جهیزیه برای سه زوج نیازمند به ارزش ۱۷۰ میلیون تومان و همچنین ۲ سری سیسمونی به ارزش ۳۰ میلیون تومان توزیع شد.

وی تصریح کرد: طرح قرار دوازدهم برگرفته از نام مبارک حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج) و با هدف اهدای کمک به نیازمندان و گره‌گشایی از اقشار بی بضاعت و زنان بی سرپرست راه اندازی شده است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان ادامه داد: هزینه‌های پرداختی این طرح از جمله خرید کالا، لباس، نیازهای عمومی و هزینه های درمان از محل نیات وقف کنندگان و انسان های خیراندیش و نیز کمک های اهدایی به زیارتگاه ها متبرکه جمع آوری می شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: این مرحله از قرار دوازدهم با توجه به همزمانی و تقارن با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی باشور و توان مضاعف همکاران و همراهی هیات امنای بقاع متبرکه برگزار شد.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.