ساری - ایرنا - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طرح کانون مدرسه با هدف هم‌افزایی بیشتر بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش در آینده نزدیک عملیاتی و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد علامتی روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری افزود: در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع کودک و نوجوان و تاکید وزیر آموزش و پرورش به این موضوع، تفاهم‌نامه طرح کانون مدرسه امضا و شیوه‌نامه جدید این طرح نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراکز تابعه را از رویکردهای اصلی عنوان کرد و با بیان اینکه در آینده نیز نسبت به انجام این مهم اقدام لازم صورت خواهد گرفت، اظهارکرد: در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ها باید به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی شود تا مبتنی بر شرایط و نیازهای روز جامعه باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در حال طراحی و برنامه ریزی هستیم تا در مهندسی آینده پردازی نظام اسلامی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش اثرگذاری را در تربیت انسان های مومن و متعهد ایفا کند که اثرگذار باشد.

علامتی با بیان اینکه کانون های پرورش فکری باید از فعالیت های فردی به سمت کنش گری فعال و کوشا حرکت کنند و در همین راستا نیز در حال طراحی و برنامه ای هستیم تا کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش فعال را برای مهندسی آینده پردازی ایران اسلامی ایفا کنند.

وی، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه برای این کانون دانست و بیان کرد: باید با انجام کارهای تربیتی اثربخش و تاثیرگذار این اعتماد را حفظ و در راستای آن گام برداریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شمار مراکز فرهنگی و هنری در کشور را یک هزار مرکز اعلام کرد و با بیان اینکه خدمات ارایه در این کانون ها چه به لحاظ کیفیت و چه از نظر کیفیت به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: کانون های پرورش فکری در رشد و شکوفایی نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش مهم و اثرگذاری بر عهده دارند چرا که کودکان و نوجوانان در کانون از نظر فرهنگی، رشد شخصیت و مهارت آموزی به بهترین شکل آموزش می بینند.

وی شمار کتاب‌های موجود در محل کتابخانه‌های این کانون را در زمان حاضر ۹ میلیون جلد کتاب اعلام کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی و با سرمایه گذاری صورت گرفته برای انجام کارهای فرهنگی، در ۴۰ سال گذشته سه هزار عنوان کتاب توسط این کانون به رشته تحریر درآمد و به تولید انبوه رسید.

علامتی از گسترانیده شدن چتر فعالیت کانون ها در مناطق مختلف کشور خبر داد و با بیان اینکه کانون های زبان برای ارتقا و افزایش کیفیت خدمات آموزشی باید تلاش بیشتری کنند، گفت: طرح کانون مدرسه که طرح مطلوبی بود دوباره در استان‌ها آغاز شد و مازندران در اجرای این طرح پیشتاز است.

وی تربیت نسل آگاه و پرسشگر را از کارهای تخصصی کانون عنوان کرد و افزود: باید نسلی را تربیت و تحویل جامعه دهیم که در برابر چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی، قدرت حل مساله را داشته باشد و آگاهانه از این آسیب‌ها دوری کند.

در این آیین حامد فاضلی کبریا به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران معارفه و از خدمات محمدعلی یزدان شناس مدیرکل سابق این کانون قدردانی شد.