بیرجند - ایرنا - ۳۰۰ سند املاک مسکونی و کشاورزی که در دوران پهلوی غصب شده بود، در مراسمی به مردم خراسان جنوبی تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، این مراسم روز پنجشنبه همزمان با دومین روز دهه فجر با عنوان واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی (املاک ملت) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و همزمان در پنج استان برگزار شد.

اسناد ۳۰۰ ملک در خراسان جنوبی نیز با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار و جمعی از مسوولان به مالکان آنها واگذار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، واگذاری اسناد و املاک و خانه‌هایی است که خاندان پهلوی غصب کردند تا به دست مالکان واقعی آنها برسد.

ناصری ناصری افزود: دهه فجر مظهر شکوه و عظمت ملت ایران و یادآور دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های همه ملت و رهبری امام راحل است لذا امسال باید دهه مبارک فجر را بیشتر گرامی بداریم و جشن بگیریم، چراکه استکبار جهانی می‌خواهد این جشن‌ها و دهه‌ها را از ما بگیرد تا از این طریق مردم از امام و رهبری و شهدا فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب برای جوانان تبیین شود تا این ارتباط مردم با ولایت و شهدا هیچ گاه فراموش نشود گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن دریافت که این انقلاب، رهبری و ملت به سمتی خواهد رفت که برای همه کشورهای آزادیخواه الگو شود لذا توطئه‌ها، مشکلات و دشمنی‌ها را آغاز کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ترور مردم، شخصیت‌ها و دانشمندان همچون شهید مطهری و شهید مفتح، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید بهشتی و دیگر افراد از برنامه‌های دشمن برای متوقف کردن کشور بود و تلاش کردند هر روز یک اتفاقی برای کند شدن حرکت قطار انقلاب رقم بزنند.

وی با بیان اینکه نفوذ افراد خودفروخته همچون بنی صدر از دیگر برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بود گفت: دشمن همان ابتدای انقلاب، جنگ تمام عیار را علیه کشور آغاز کرد و این در شرایطی بود که هنوز ایران آنچنان نیرو و حتی سلاح سبک نداشت و بسیج و سپاه هم تازه شکل گرفته بودند.

ناصری افزود: دشمن در اوج جنگ با نامردی تمام از سلاح شیمیایی استفاده کرد و علاوه بر این به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران نیز موشک زدند و به فرمانده آن جایزه دادند.

وی با بیان اینکه بهترین جوانان ایران خون خود را دادند تا این انقلاب پایدار بماند گفت: هرچه از عمر انقلاب گذشته پایه‌های آن محکم‌تر شده است و این اقتدار، دسیسه‌های دشمن را هم خنثی کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی افزود: دشمن بعد از اینکه از جنگ سرافکنده بیرون آمد، به سراغ فتنه‌های مختلف از جمله فتنه ۸۸ رفت و پس از شکست‌های متوالی اخیرا به سراغ جنگ رسانه‌ای و سنگین‌ترین تهاجمات علیه فکر و ذهن جوانان و مردم رفته است.

وی بیان کرد: افرادی به مراتب خبیث‌تر از دشمن در داخل شعار او را تکرار کردند و می‌کنند که باید اینها را تحمل کرد و امیدواریم انقلاب و کشور همچون گذشته به این راه ادامه دهد و به آرمان‌های خود نزدیک‌تر شویم.

ناصری گفت: کشور دستاوردهای مختلفی دارد که باید برای مردم بیان شود و از نظر استقلال، کشور در زمان پهلوی بدون حتی یک دقیقه مقاومت بحرین را واگذار کرد اما دیدیم بعد از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با مقاومت جانانه خود حتی یک وجب خاک کشور را به دشمن نداد.

وی با بیان اینکه روح معنوی و مذهبی سرلوحه کار در کشور است گفت: انقلاب اسلامی به خدا و مردم و تاسی از دین، اسلام و قرآن متکی است و مردم و مجموعه نظام همواره مطیع ولایت بوده و خواهند بود لذا توطئه‌های دشمن به جایی نخواهد رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: دشمن فکر می‌کرد پس از رحلت امام خمینی (ره) شاکله انقلاب به هم می‌ریزد اما خلف صالح ایشان بیش از سه دهه است که به شایستگی تمام انقلاب را پیش می‌برند.

وی سازش با استکبار را امنیت‌سوز خواند و گفت: مقاومت امنیت‌ساز است و چنانچه سازش اتفاق بیفتد باید نوچه و تابع و مستعمره باشیم.