یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۴طرح عمرانی ،فرهنگی و بهداشتی در این شهرستان در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایرنا، شهرام مهدوی مطلق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد طرح ، ۱۲۶ طرح عمرانی در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی بیش از ۳۰ طرح عمرانی هم آغاز می‌شود.
وی گفت: در مجموع برای اجرای این طرح ها ، ۹۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و با افتتاح آنها برای ۲۵۰ نفر در شهرستان بویراحمد به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
مهدوی مطلق ادامه داد: بیشتر طرح‌های دهه فجر امسال در حوزه‌های زیرساختی شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه اندازی مراکز جدید ارتباطی، پایداری شرکت برق با جایگزینی کابل به جای سیم، تصفیه خانه آب آشامیدنی یاسوج برای افزایش مخازن آب، ایجاد شش زمین چمن مصنوعی و حذف نقاط حادثه خیز از جمله تنگ سریز است.
فرماندار بویراحمد تاکید کرد :یکی از طرح های عمرانی مهم که در دهه فجر کلنگ زنی می شود ،عملیات ساخت پل تنگ سریز در شهرستان بویراحمد است. جاده تنگ سریز از جمله نقاط حادثه خیز این شهرستان در محور ارتباطی یاسوج به اصفهان است که روزانه تصادف های زیادی در آن اتفاق می افتد.
وی تصریح کرد: در برخی از مناطق شهرستان بویراحمد آنتن دهی تلفن همراه بسیار ضعیف و موجب گلایه مندی شهروندان شده بود که در دهه فجر در حوزه فناوری ارتباطات ۴۰ طرح بهره برداری و یا عملیات ایجاد زیر ساخت برای برقراری ارتباط اینترنتی پر سرعت آغاز می شود.