یزد- ایرنا- همزمان با دومین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، عصر پنجشنبه با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و تعدادی از مردم ولایتمدار، قبور مطهر چهار هزار شهید استان یزد گلباران و عطر افشانی شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قبور مطهر شهیدان سرفراز انقلاب با شاخه‌های گل گلباران و سپس غبارروبی و عطرافشانی شد .

این مراسم در مرکز استان یزد ابتدا در مسجد روضه محمدیه ( حظیره ) با ادای احترام به مقام سومین شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی (ره) و امام‌جمعه فقید یزد برگزار شد.

همچنین شرکت‌کنندگان در ادامه با حضور در گلزار شهدای مرکز استان در خلدبرین ، مزار شهدای سرفراز انقلاب اسلامی و اسوه‌های ایثار و فداکاری نظام انقلابی را گلباران کردند.

مشابه این آیین معنوی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ولایتمدار در تمامی و مناطق شهرستان‌های استان برگزار و یاد و خاطره شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی شایسته گرامی داشته شد.

همچنین حجت الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امورایثار گران در یزد در جمع مردم و مسئولان در خلدبرین به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان تاکید کرد.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۲۵۰ نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

بیش از سه هزار برنامه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد برگزار می‌شود.