بندرعباس - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۱۳ طرح به ارزش ۵۳۸ میلیارد تومان در حوزه اداره کل راه و شهرسازی این استان در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری است که از این تعداد ۶ طرح در حوزه راه و هفت طرح در حوزه مسکن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کمالی روز پنجشنبه در یک نشست خبری به مناسبت آغاز دهه فجر با اشاره به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح آماده شده در حوزه وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: در استان هرمزگان بنا داریم تا پایان سالجاری، هشت طرح اداره راه و شهرسازی‌ را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: به همین منظور حدود ۶ پروژه را در حوزه راه سازی به رقم ۲۳۲ میلیارد تومان و ۲ پروژه دیگر در حوزه ساختمان به رقم ۱۱ میلیارد تومان است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان؛ هم‌چنین تعداد ۹۰۰ واحد مسکن مهر با هزینه ای افزون‌بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

کمالی اضافه کرد: یک طرح احداث تونل در غرب بندرعباس وجود دارد که مسافت بین بندرعباس و شهر علوی را از ۴۰ کیلومتر به ۲۲ کیلومتر کاهش خواهد داد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس گفت: به دلیل نبود زمین در پی الحاق نشدن زمین به محدوده شهری در طول سال‌های گذشته، اجرای این طرح در شهرک علوی بندرعباس پیگیری می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه مردم از شهر علوی به لحاظ مسافتی که از بندرعباس دارد، استقبال نکردند و به همین دلیل هم از زمان برعهده گرفتن مسوولیت الحاق زمین به محدوده شهری بندرعباس را پیگیری کردیم، افزود: این کار مهم برای اینکه نسل‌های بعدی و در سال‌های آینده مسوولان با مشکلی که اکنون مردم بندرعباس روبرو هستند مواجه نشوند باید انجام شود.

آمادگی واگذاری زمین‌های ویلایی در شهرک علوی

کمالی اضافه کرد: بنابراین الحاق زمین ۳۵۰ هکتاری و الحاق ۱۵۰ هکتار در شمال بلوار امام حسین (ع) را پیگیری کردیم و فرآیند الحاق یک هزار هکتار در شمال شهرک توحید به شهر بندرعباس درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: کارهای افزوده شدن زمین در منطقه پنجه علی به شهر بندرعباس نیز پیگیری و این موضوع حتی در شورای برنامه‌ریزی هم مطرح شده که امیدواریم هفته آینده نشست نهایی آن برگزار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده که در مراحل کمیسیون‌ها و رفع موانع فنی قرار دارد و بعد از برگزاری نشست‌های کمیسیون ماده پنج و کمیسیون‌های فنی،‌ الحاق‌های بالای ۱۰۰ هکتار باید به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود تا تصمیم نهایی در آنجا اتخاذ شود.

کمالی افزود: انجام این فرآیندها زمان‌بر بوده و امیدواریم تا اواسط سال آینده عمده زمین‌های مدنظر به شهر بندرعباس و سایر شهرهای هرمزگان الحاق شود.

وی ادامه داد: در شهر علوی آمادگی واگذاری زمین‌های ویلایی برای متقاضیان وجود دارد و تونلی هم در شمال پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال احداث بوده که مسیر دسترسی آن به بندرعباس را کوتاه‌تر خواهد کرد.