اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: جمع آوری مدارس کانکسی با همکاری دستگاه‌های عمومی از برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۱۹ فضای آموزشی استان مرکزی که همزمان با سراسر کشور انجام شد، افزود: دولت برنامه مفصلی برای جمع آوری مدارس کانکسی با کمک دستگاه‌های عمومی فعال در زمینه محرومیت زدایی دارد تا به زودی شاهد پایان این مدارس در کشور باشیم.

وی ادامه داد: توسعه و ساخت هنرستان‌ و واحدهای مهارتی از نیازهای استان مرکزی است و ایجاد هنرستان‌های جدید با همکاری صنایع در دستور کار قرار دارد.

استاندار مرکزی گفت: ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت، بهیاری و توسعه هنرستان‌هایی که نیاز کشور و صنایع را تامین کرده و ایجاد اشتغال را به به همراه داشته باشد از برنامه های این استان است.

مخلص الائمه یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسط دولت سیزدهم بهره برداری از یک هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی همزمان با دهه مبارک فجر در کشور آغاز شد که ۱۹ واحد از مجموع این واحدها در استان مرکزی قرار دارد.

وی با یادآوری بهره‌برداری از یک هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی همزمان با هفته دولت در کشور گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی امسال به مجموع واحدهای آموزشی کشور افزوده شد.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.