همدان - ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به کولاک برف در گردنه اسدآباد ۱۰ تیم پلیس راه در این مسیر مستقر شدند و کار برقراری ایمنی تردد و روان سازی ترافیک را بر عهده دارند.

سرهنگ ارسلان سرمدی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از ساعت ۱۸ در محورهای برون شهری آغاز شد و هم اینک شدت بارش کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: هنگام کولاک زمینی به علت لغزندگی سطح جاده و محدودیت دید، تدابیری برای پیشگیری از گره های ترافیکی و گیر کردن خودروها در برف اتخاذ شد.

جانشین رییس پلیس راه همدان ادامه داد: هنگام کولاک زمینی ابتدا از تردد خودروها جلوگیری کرده سپس خودروی شن پاش و برف روب در ابتدای صف، در ادامه خودروی پلیس و دیگر خودروها به ترتیب و زنجیر وار تردد کردند.

سرهنگ سرمدی افزود: هم اینک در سایر محورها و گردنه ها از جمله آوج در مسیر رزن، جاده های ملایر و آزاد راه همدان - ساوه مملو از برف بوده و کولاک زمینی جاده ها را فرا گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان در چنین شرایطی باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند گفت: کولاک زمینی قابل پیش بینی نبوده و در صورت وقوع آن تردد برای رانندگان سخت و دشوار می شود بنابراین همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و پر بودن باک خودرو از سوخت ضروری است.

بارش شدید برف از عصر امروز در استان همدان آغاز شده است.