زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یک هزار و ۶۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف شهر زنجان شرکت کردند که به مدت سه روز برگزار می‌شود.

بهزاد طارمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ظرفیت اغلب مساجد برگزارکننده اعتکاف تکمیل شده است، افزود: ۲۲ مسجد در شهر زنجان میزبان معتکفان است و از این تعداد حدود ۱۰ مسجد برای اعتکاف دانش آموزی در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسم اعتکاف ایجاد شد، امسال این آیین معنوی با نگاه ویژه به نوجوانان و جوانان برگزار می شود و امیداریم همین روند برای سال های آینده نیز با شور و شوق بیشتری ادامه یابد.

این مسوول، برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌ کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین و بررسی هجمه دشمنان علیه ایران را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم معنوی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم تا پانزدهم رجب برگزار می شود و طی آن معتکفین به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می پردازند.