تهران-ایرنا- حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: پوشش و آراستگی زائران ایرانی باید در خور شأن و جایگاه یک ایرانی مسلمان باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از به نقل از دفتر این مرجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اتفاق سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با بیان اینکه روحانیون کاروان‌ها لازم است برای حجاج وقت بگذارند، اظهار داشت: روحانیون نسبت به حجاج مسئولیت سنگینی دارند و باید بر اعمال و مناسک و حتی قرائت حمد و سورۀ آنان نظارت داشته باشند و چنانچه ایرادی دارند، اصلاح کنند.

این مرجع تقلید به لزوم پوشش مناسب زائران اشاره و عنوان کرد: پوشش و آراستگی زائران ایرانی باید در خور شأن و جایگاه یک ایرانی مسلمان باشد.

ایشان با تأکید بر دوری از اسراف و بهره گیری از فرصت معنوی حج گفت: فرصت حج، فرصتی طلایی است که تکرار آن بسیار دشوار است، لذا باید در آن اماکن مقدسه در پی چیزی باشند که در غیر آنجا یافت نمی شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در میان حجاج، برخی افراد هستند که تمکّن مالی یا بدنی ضعیفی دارند که مسئولین و دیگر حجاج باید در حد توان خود نسبت به این گونه افراد نیز همیاری و مساعدت کنند.