مشهد- ایرنا- رییس قوه قضاییه با بیان اینکه حفاظت و اطلاعات این قوه باید هم از کلیت و هم از فرد فرد مجموعه صیانت کند،افزود: در حفاظت و اطلاعات قوه باید بررسی شود که چگونه و با اتخاذ کدام سیاست‌ها و راهبردها می‌توان با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری و نظارت‌ها و صیانت‌ها را اعمال کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مشهد افزود: این امر نیازمند همت و انگیزه است؛ شما در این امر باید خلاقیت به خرج دهید و از صاحبنظران مشورت بگیرید.

وی ادامه داد: مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با عنایت به انتظاراتی که در داخل و خارج از قوه از این مجموعه می‌رود و مأموریت‌های متنوعی که برعهده می‌گیرد، تاکنون توفیقات خوبی را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که ماموران حفاظت اطلاعات مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهند، بسیار درس آموز است، مگر آنها که لغزیدند افراد خوش استعداد و باسواد هم نبودند! اما دیدید که لغزیدند، لذا باید در همه حال مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

رییس عدلیه تصریح کرد: صیانت و حفاظت، عملی حرفه‌ای است و باید مبتنی بر مبانی پایدار باشد به نحوی که این مبانی و اصول با تغییر افراد و مدیران، دگرگون نشوند.

بهره گیری از ظرفیت های مردمی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی توسط حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، گفت : با بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های عظیم مردمی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: امام بزرگوار و مقام معظم رهبری نیز همواره بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی تاکید داشته‌اند و مشی و اصول آنان نیز مبتنی بر همین شیوه بود.

رییس قوه قضاییه گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به منظور پیشبرد مسوولیت‌های خود باید از ظرفیت‌های موجود در داخل قوه قضاییه و ظرفیت‌های سایر بخش‌های حفاظتی و اطلاعاتی و همچنین استعدادها و ظرفیت‌های مردمی به نحو مطلوب بهره گیرد.

وی افزود: چنانچه افراد مجموعه احساس کنند که مرکز حفاظت و اطلاعات برای کمک به آنها و نلغریدن آنهاست و رویکرد خیرخواهانه دارد، خودشان برای کمک گرفتن ، پیشقدم می‌شوند.

وی گفت: بنابراین این مقوله مهمی است که افراد مجموعه به این باور برسند که هدف شما در مرکز حفاظت و اطلاعات، اصلاح است نه تخریب آنها؛ مجموعه باید باور کند که شما می‌خواهید از او و اسرارش صیانت کنید و از لغزیدنش جلوگیری به عمل آورید.

به گفته وی، اگر اینگونه شد خواهید دید که مجموعه چگونه به همکاری و استمداد طلبیدن از شما روی خواهد آورد.

رییس عدلیه اظهار کرد: اگر افراد مجموعه احساس کنند که حفاظت و اطلاعات در پی گرفتن نقطه ضعف آنهاست، در آنصورت نگاهشان تغییر خواهد کرد.

در ابتدای این جلسه رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در طول کمتر از ۲ سال گذشته، سه مرتبه با مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه دیدار داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ضمن استماع مطالب مسوولان این مرکز، راهبردها و نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند که این امر نشان‌دهنده اهتمام و توجه ویژه رییس عدلیه نسبت به مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه است.

به گزارش ایرنا،رییس قوه قضائیه دیروز، 13 بهمن ماه در سفری بدون پروتکل‌های تشریفاتی و با پرواز عمومی وارد شهر مقدس مشهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای که همواره و مستمراً بر حذف تشریفات و هزینه‌های زائد در مجموعه قوه قضائیه و سایر مجموعه‌های حاکمیتی تاکید دارد، پیش‌تر نیز بدون پروتکل‌های تشریفاتی و با پرواز عمومی به استان‌های هرمزگان، اصفهان و بوشهر و البرز سفر کرده بود.

چند نشست تخصصی از جمله برنامه‌های کاری رئیس قوه قضائیه در این سفر است.

اتخاذ رویکرد مساله‌ محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌ها موجود که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، نقطه کانونی اقدامات، برنامه‌ها و سفرهای رئیس عدلیه محسوب می‌شود که در سفر اخیر به مشهد نیز همین رویکرد در دستور کار رئیس قوه قضائیه است.