آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: دشمنان در ۴۴ سال گذشته برای انحراف انقلاب اسلامی از مسیر پیشرفت برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده بودند اما با تلاش مسئولان و همراهی مردم در این زمینه ناکام ماندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز جمعه در جمع نمازگزاران مصلی آستارا تشریح کرد: ۴۴ سال از عمر انقلاب با حمایت مردم و همراهی مسئولان در مسیر توسعه، حفظ استقلال و آزادی گذشت و با وجود اقدام‌های تفرقه‌افکنانه‌ای که دشمنان امام (ره) و انقلاب در مسیر پیشرفت کشور برنامه‌ریزی کرده بودند، این مسیر را با قدرت داده است.

وی افزود: برای انحراف انقلاب از مسیرش در این سال‌ها دسیسه‌های مختلفی از سوی دشمنان برنامه‌ریزی شده بود؛ از کودتاهای ابتدای شکل‌گیری انقلاب، ترورهایی که توسط منافقین انجام شد و حدود ۱۷ هزار نفر از برادران و خواهران ما را به شهادت رساند تا هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع جوانان غیور و پرصلابت که ذره‌ای از خاک مملکت را به دشمن واگذار نکردند جزو آن دسیسه‌ها بود.

فرماندار آستارا بیان کرد: جنگ نرم که به صورت مستمر در عرصه‌های مختلف با هدف شبیخون فرهنگی ادامه دارد تا باورهای مردم را تضعیف کند، حمله‌های سایبری به دستگاه‌های خدمات‌رسان کشور در نقاط مختلف و جنگ ترکیبی که این روزها سازماندهی شده، هیچ یک به نتیجه نرسیده است و این انقلاب در نهایت در اختیار صاحب اصلی خود قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دستاوردهای بسیاری با وجود این اقدام‌های دشمن به رهبری و مدیریت بنیانگذار انقلاب، امام خمینی (ره) و نایب بر حق ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در کشور داشتیم که از جمله می‌توان به پیشرفت ۶ برابری در حوزه راه‌ها، افزایش ۲ برابری حوزه ریلی، پیشرفت حدود ۲۰ برابری در حوزه بنادر، افزایش ۳۰ برابری سدهای مخزنی و افزایش ۱۴ برابری تولید برق اشاره داشت.

رضایی‌پور اظهار کرد: ارتقای ظرفیت تامین آب آشامیدنی به ۹۶.۲ درصد، ۱۵ برابر شدن خدمات ارتباطی، افزایش خدمات پزشکی و درمانی، کسب رتبه چهارم جهان در حوزه نانو و صادرات یک‌هزار و ۱۲۰ نوع محصول به ۴۵ کشور، کسب عنوان دومین کشور نوآور در آسیای مرکزی، قرار گرفتن پژوهشگاه رویان جزو ۱۰ مرکز پژوهشی برتر جهان، قرار گرفتن در رده کشورهای برتر در زمینه عمل جراحی چشم و طراحی موتور جت از دیگر دستاوردهایی است که مسیر و آینده روشنی را برای کشور و انقلاب ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: اقدام‌های بسیار خوبی نیز در ۴۴ سال گذشته به ویژه در دوره دولت سیزدهم در شهرستان آستارا انجام شده است که از جمله آنها پیگیری پروژه ریلی آستارا-آستارا و آستارا- رشت، اجرای پروژه لایروبی بندر پس از ۱۳ سال، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، تکمیل کاستی‌های ورزشگاه وحدت و تکمیل استخر ورزشی بانوان است.

فرماندار آستارا ساماندهی رودخانه‌ها و ارتقای وضعیت آب و فاضلاب با تخصیص حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، تخصیص ۲۲ میلیارد دلار برای پایانه مرزی ریلی، اجرای پروژه سالن اجتماعات آستارا با تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار پس از ۲۵ سال، تلاش برای ارتقای ظرفیت گمرک و ساماندهی کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی با اجرای چند پروژه تیرپارک را از دیگر خدمات دولت و نظام عنوان کرد.

وی گفت: تکمیل پروژه انسداد مرزی پس از ۱۷ سال، تلاش برای احیای واحدهای تولیدی راکد، تصویب اجرای پل کمربندی جدید در لوندویل پس از ۱۰ سال با حمایت مدیریت بحران استان گیلان، تجهیز و نوسازی مدرسه‌ها و آغاز احداث ایستگاه تقویت امواج تلویزیونی از دیگر اقدام‌های دولت و نظام در راستای توسعه شهرستان مرزی بندر آستارا است.

رضایی‌پور بیان کرد: برای ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال نیز افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۱ طرح و پروژه با ارزش ۸۲۲ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال در حوزه‌های گوناگون در نقاط مختلف شهرستان آستارا برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان آستارا در دوران طلایی توسعه خود قرار دارد و با وجود همدلی مسئولان و همراهی مردم این مسیر را با قدرت ادامه خواهد داد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.