ارومیه - ایرنا - معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: خیرین و معتمدان از انتقال و توزیع خودسرانه کمک‌ها در مناطق زلزله زده خوی خودداری کنند و حتما این کار را با هماهنگی نیروی انتظامی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ برزو تجاری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در خوی افزود: طبق مصوبه ستاد بحران استان آذربایجان غربی، انتقال و توزیع اقلام در مناطق زلزله‌زده باید با هماهنگی نیروی انتظامی و بر اساس نیازها و در مکان‌های مشخص انجام شود.

وی اضافه کرد: خیرین و مردم نیکوکار می‌توانند پس از انتقال محموله خود به شهرستان با هدایت و حضور نیروی انتظامی در محل‌های که نیاز است اقلام را توزیع کنند تا از هر گونه بی نظمی و سو استفاده برخی افراد غیر نیازمند جلوگیری شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون امنیت بسیاری خوبی در سطح شهرستان خوی برقرار شده و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در اماکن و معابر حضور دارد.

وی اظهار کرد: برای کمک به همکاران انتظامی این شهرستان و پوشش تمام نقاط شهری و روستایی زلزله زده، کمک‌های خودرویی و نیروی کافی از چهار شهرستان شمال استان به خوی اعزام شده است.

سرهنگ تجاری تاکید کرد: هم اکنون گشت‌های نیروی انتظامی در قالب شبانه و ۱۱۰ در شهرستان خوی فعال هستند و آمادگی هر گونه عملیات و همکاری با سایر ارگان‌ها را در توزیع اقلام زیستی و غذایی و مقابله با متخلفان را دارند.

وی از مردم شهرستان خوی نیز خواست که در این ایام مانند گذشته با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و هر گونه ورود و خروج مشکوک افراد و خودروها به پلیس اعلام کنند.

در پی زلزله ۵.۹ ریشتری شنبه شب گذشته در خوی بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

خوی با ۳۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است