به گزارش ایرنا، حمیدرضا یراقچیان درباره علت همکاری با فیلم پرونده باز است اظهار داشت: یکی از ویژگیهای این فیلم پیامی بود که در آن وجود داشت. من بسیار جذب فیلم نامه و قصه ای که نوشته شده بود، شدم.
آهنگساز فیلم پرونده باز است افزود: از لحاظ فلسفه قصاص، آن آدمی که مقتول میشود تا لحظهای دارد میمیرد نمیداند که در حال مرگ است، ولی کسی که قرار است قصاص شود مدتها در این فضا است و فشار روانی وارده به وی باعث میشود، صد بار آرزوی مرگ کند تا از این فرآیند راحت شود.
یراقچیان ادامه داد: شخصیت داستان که یک جا خود را به خفت میاندازد تا نجات پیدا کند و یک جا خودش میخواهد که مرگ را انتخاب کند و اینکه داستان با بعضی موقعیتهایی که در جامعه وجود دارد، همخوانی دارد، همه این موارد برایم جذاب بود و در همکاری من در این فیلم موثر بود.
وی درباره فرآیند موسیقی در این فیلم بیان داشت: من حساسیتهای آقای پوراحمد در فیلم و موسیقی را میشناسم. خیلی وقتها صحبت داشتیم تا به جهانبینی قصه برسم. نکته جالب این است که همیشه برای یک آهنگساز، موسیقیها اینجا شنیده میشود. من و همکارانم به عنوان آهنگساز چیزهایی را میشنویم که تا قبل از مستر و میکس برای افراد دیگر قابل شنیدن نیست.
یراقچیان با اشاره به یک خاطره در جریان فیلم گفت: وقتی داشتیم نوتیف کار را در بیاوریم، بررسی کردیم و مواردی را تمرین کردیم. آقای پوراحمد اصرار کردند که همان صوت اولیه را بفرستم تا بشنود. در ابتدا که گوش داد، تعجب کرد و به من گفت: «شوخی میکنی؟ این دیگر چیست؟» ولی وقتی موسیقی روی فیلم درآمد و ایشان شنیدند برایشان به شدت جذاب بود و همیشه از جایگاه ویژه موسیقی این فیلم تعریف کردند.
وی اظهار داشت: پروسه ساخت موسیقی فیلم، دو سه ماه قبل از شروع فیلمبرداری شروع شد و یک سری موسیقیها هم در کانون اصلاح انجام شد. من خودم را در خدمت فیلم گذاشتم و همه توانم را روی فیلم گذاشتم تا بتوانم فیلم را تاثیرگذارتر بکنم.