بوشهر - ایرنا- دبیر برگزاری چهاردهمین نمایش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی گفت: توسعه بازارهای هدف شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه پایان نمی‌یابد و این مهم در فرایندهای مختلف به صورت اولویت دنبال می‌شود.

حسن دریس زاده روز شنبه در در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، دانش بنیان هستند که از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور تاییدیه دانش بنیانی خود را دریافت کردند و اکنون خدمات خود را به شرکت‌های بزرگ مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارائه می کنند.

وی افزود: بعد از اتمام نمایشگاه نیز با تک تک شرکت‌ها با هدف توسعه بازار و همچنین انجام مطالعات بازار رایزنی می‌شود که بدون تردید این رویه رویکردی ارزشمند برای بازاریابی و جذب شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های آتی است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه که با میزبانی شرکت آتی ساز فناوری برگزار شد پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) به صورت پاویونی و شرکت های بومی استان بوشهر در زمینه های تاسیسات و مکانیک، تست جوش، مواد شیمیایی، برق و الکترونیک در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

دریس زاده ادامه داد: همچنین برخی شرکت های سازنده و تولیدکننده استان نیز در چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی حضور پیدا کردند تا توانمندی‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

وی گفت: در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی به دنبال این هستیم تا شرکت های بزرگ در زنجیره تولید و تامین صنعت نفت حضور پررنگ و موثر پیدا کنند.

دبیر برگزاری چهاردهمین نمایش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی گفت: با توسعه فضای محل دائمی بین المللی نمایشگاه‌های پارس از یکهزار و ۵۰۰ به ۶ هزار مترمربع، امسال شمار شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز در مقایسه با چند سال گذشته از ۳۰ شرکت به ۱۶۰ شرکت افزایش پیدا کرد.

دریس زاده عنوان کرد: امسال چهاردهمین نمایش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی شاهد حضور پررنگ و مستمر مدیران و کارشناسان ارشد صنعت نفت و پتروشیمی از اقصی نقاط کشور است که این نشان از روند رو به رشد نمایشگاه یاد شده است.

وی گفت: با پیشرفت‌های خوب حاصل شده اکنون مدعی رقابت شانه به شانه و همکاری با نمایشگاه‌های عمده کشور هستیم و از لحاظ کیفی نیز توانستیم به سطحی برسیم که نمایشگاه های عمده و بین المللی را در پارس جنوبی برگزار کنیم.

دریس زاده ادامه داد: در سال‌های اول برگزاری نمایشگاه مانند ۹۵ که شروع نمایشگاه های تخصصی در پارس جنوبی بود از لحاظ نیروی کاری پارتیشن بند و غرفه سازان ام.دی.افی از خارج از استان می‌آمدند ولی از ۲ سال گذشته تمام نیروها از استان بوشهر تامین می‌شوند.

وی گفت: اکنون تیم های بومی و تخصصی غرفه سازی استان بوشهر هم راستای نمایشگاه عمده در سطح دنیا، خدمات خود را انجام می‌دهند تا جایی که اوایل امسال در کیش غرفه سازی داشتیم و با توجه به قراردادهای بسته شده از سال ها آینده در تهران هم به عنوان مجری و همچنین پیمانکار غرفه سازی های تخصصی ورود خواهیم کرد.

دبیر چهاردهمین نمایش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی یادآورشد: برگزاری جشنواره و رویدادهایی در محیط های پیرامونی از دیگر رویکردهای تعریف شده است که برپایی نمایشگاه کتاب جم به شکلی متفاوت از سایر نمایشگاه‌ها در همین راستا انجام شد.

وی ادامه داد: اکنون برای برگزاری جشنواره غذا برنامه داریم و دنبال این هستیم به عنوان شرکت بومی استان بوشهر در کل کشور و حتی منطقه خاورمیانه کارهای بزرگ و رویدادهای تخصصی برگزار کنیم.


دبیر برگزاری چهاردهمین نمایش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با تلاش مجموعه، سامانه نفتیا با عنوان استارتاپ فناورانه در حال فعالیت است که پیگیری امورات شرکت های سازنده داخلی در صنعت گاز و پتروشیمی پارس جنوبی را عهده‌دار شده است.
دریس زاده ادامه داد: بدون تردید اگر شرکتی بخواهد هر هفته در پارس جنوبی حضور پیدا کنند متحمل هزینه بسیار بالا می شود که با وجود سامانه نفتیار مناقصات، اوراق مناقصات بازاریابی برای شرکت‌ها بدون نیاز به مراجعه انجام می دهد.

دریس زاده عنوان کرد: هزینه برگزاری نمایشگاه نیز بین سه تا چهار میلیارد تومان است که بخش عمده آن از فروش فضاها و بخشی نیز از ظرفیت اسپانسر بخش خصوصی تامین می شود.

وی گفت: در طول سال چهار نمایشگاه اصلی ساخت داخل در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی (که فقط سازندگان داخلی قادر به حضور در این نمایشگاه هستند)، نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی (که هم سازندگان و هم تامین کنندگان قادر به حضور هستند)، نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با تمرکز بر حوزه آب و برق و همچنین نمایشگاه HSE و امنیت دو نمایشگاه عمده و تخصصی در منطقه پارس جنوبی برگزار و هشت نمایشگاه نیز در واحدهای صنعتی منطقه برگزار می‌شود.