سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با بیان اینکه بیجار دارای ظرفیت‌های فراوانی است، گفت: همه باید با تلاش و توجه بیشتر، این شهرستان را از بن‌بست توسعه خارج کنیم و اقدامات خوبی هم در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در آیین گرامیداشت ولادت حضرت‌ علی(ع) و روز پدر در بیجار، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) اظهار کرد: رسالت بزرگ ما در این دوره، توجه بیشتر به شهرستان بیجار است، شهرستانی که به رغم ظرفیت‌ها و قدمت زیاد، عقب‌ماندگی‌هایی دارد.

وی مردم شهرستان بیجار را انقلابی و افتخارآفرین در همه عرصه‌ها توصیف کرد و افزود: فرزندان این دیار پرچم عزت و افتخار کردستان را همواره به اهتزاز درآورده‌اند و جزو مفاخر کشور هستند.

استاندار کردستان با بیان اینکه بیجار دارای نیروی انسانی مستعد و خلاقی است، ادامه داد:در سفر گذشته به این شهرستان، مصوبات و برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم که برخی به ثمر نشست و به عنوان نمونه، مشکل تامین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن برطرف شد که امیدواریم زودتر به بهره‌برداری برسد.

زارعی کوشا بر لزوم حمایت از بخش تولید و اشتغال، به عنوان عوامل تحول اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: قرار شد جلساتی تحت عنوان ستاد استانی تسهیل رفع موانع تولید در استان تشکیل و طرح‌های اقتصادی و تولیدی بیجار به عنوان اولویت و سپس دیگر شهرستان‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که در استان قابل حل باشد، انجام خواهد شد، اضافه کرد: انسجام مناسبی بین دستگاه‌ها، مدیران و نمایندگان مجلس در استان وجود دارد و اگر نیاز به تصمیم ملی باشد، آن را شخصا پیگیری خواهم کرد.

استاندار کردستان، نگاه دولت به استان را ویژه خواند که از این فرصت باید به خوبی استفاده کرد و یادآور شد: اینکه رییس جمهور کمتر از پنج ماه ۲ بار به کردستان سفر کرد، نشان از توجه ویژه وی به استان دارد، پس باید از این توجه و موقعیت به خوبی استفاده کرد.

زارعی کوشا اظهار کرد: دشمن در وقایع اخیر، تلاش کرد کردستان را بحران زده نشان دهد و داستانی برای کشور ایجاد کند اما با بصیرت مردم، پوزه دشمن به خاک مالیده شد.

وی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب در استان تاکید کرد و ادامه داد: هر کسی در راستای تفرقه مذهبی، قومی و سیاسی گام بردارد به کشور و مردم خیانت کرده است، چراکه وفاق مقدمه توفیق و برادری مقدمه پیروزی است.



تلاش برای کلنگ زنی طرح راه آهن زنجان- بیجار

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه های مختلف به همراه نمایندگان در کمیسیون تلفیق، در حمایت از بخش خصوصی و صنایع کوچک مقیاس در راستای پرداخت تسهیلات و اعتبارات جدی ورود می کنیم.

علیرضا زندیان با بیان اینکه اراده برای رفع مشکلات مردم در کمیسیون تلفیق مجلس وجود دارد، افزود: امیدواریم به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی بعثت کردستان با ۷۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شروع شود که تحول ساز خواهد بود.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم راه آهن زنجان- همدان نیز به زودی کلنگ زنی شود تا شاهد توسعه در این شهرستان باشیم.

فرماندار بیجار هم به دستاوردهای انقلاب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حجم سیاه نمایی توسط رسانه‌های بیگانه زیاد است و باید با خدمت به مردم، حس نوید و امید به آینده را همیشه زنده نگه داریم.

احمد رضا قاسمی با بیان اینکه امسال ۵۰ کیلومتر راه روستایی در بیجار به بهره‌برداری رسید که کار بزرگی بود، یادآور شد: دهه فجر ۱۳۵ پروژه با ۱۸۰ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان در شهرستان بیجار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه فضا برای سرمایه‌گذاری و خدمت در شهرستان بیجار فراهم است، افزود: با تلاش در راستای توسعه استان، راه به روی بدخواهان و دشمنان نظام بسته خواهد ماند.

بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شمال شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.