ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به شکل گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی، زمان فعالیت این سامانه را از امروز شنبه تا روز سه شنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد این سامانه با افزایش دما و وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات و دامنه ها نیز با وزش باد شدید موقتی همراه است که این امر احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه را در تمام مناطق مازندران و به ویژه در ارتفاعات و افزایش ظرفیت آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مازندران را نیز از اثر مخاطره این سامانه جوی ذکر کرد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران علاوه بر پرهیز از فعالیت های کوهنوری و سایر اقدامات پیشگیرانه، به مسافران و گردشگران نیز توصیه شده است از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری و در صورت لزوم نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی از امروز شنبه تا روز سه شنبه را صاف تا نیمه ابری با افزایش تدریجی دما و وزش باد و در ارتفاعات طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با وزش باد نسبتاً شدید و از شامگاه سه‌شنبه از سمت غرب استان ابری همراه با رگبار باران ، وزش باد گاهی نسبتاً شدید و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش باران و برف پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهار‏شنبه و پنج‏شنبه ابری گاهی با بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود گاهی با بارش باران و برف پیش بینی شده است و از بعدازظهر پنجشنبه نیز بارش برف در دامنه های کم مرتع تر نیز کشیده خواهد شد.

آسمان مازندران در روز جمعه ابری و سرد همراه با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و از اواخر روز با کاهش ناپایداری پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۱۹.۵سانتی گراد بالای صفر و رینه لاریجان نیز با ۰.۸ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز فردا یکشنبه به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز جاری سه درجه افزایش نشان می دهد.