دمشق – ایرنا – دومین شب جشن میلاد امیرالمومنین علی (ع) با حضور پرشور عاشقان ولایت در مصلی حرم حضرت رقیه (س) برگزار گردید.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی آریا طی سخنانی درخصوص ابعاد شخصیتی ممتاز امیرالمومنین علی (ع) بیان داشت: همه کارها و اعمال امام اول شیعیان خدایی بود و ایشان اعمال خود را بر اساس رضایت خداوند انجام می داد.

وی شجاعت، نترسی، خوش رویی، صداقت، پاکی، امانت داری، زهد، تقوی، دین داری و فداکاری را قسمتی از ابعاد شخصیتی امام اول شیعیان دانست و اظهار داشت: یتیم نوازی و رسیدگی به امور فرزندان و خانواده شهدا از دیگر خصایص امام علی (ع) بود.

سعیدی آریا رعایت بیت المال از سوی امام علی (ع) را از دیگر خصایص بارز ایشان برشمرد و تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) در عین حالی که ولی امر بودند ولی زندگی زاهدانه ای داشتند و با کار کشاورزی و باغداری امرار معاش می کردند.

وی افزود: امام علی (ع) فقط از خدا می ترسید و شجاعت و بی باکی ایشان در عرب زبانزد خاص و عام بود، ولی همین شخص نترس در قضیه آسیب رساندن و اهانت برخی افراد پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به حضرت زهرا (س)، فقط به خاطر حفظ اسلام سکوت و صبر کرد و صبوری در راه دین یکی دیگر از خصایص بارز ایشان بود.

گویش صریح و شیوایی سخن، در کنار تبیین مسایل از دیگر خصایص مورد اشاره در سخنان سعیدی آریا درخصوص امیرالمومنین علی (ع) بود.

سخنران حرم حضرت رقیه (س) در بخشی دیگر از سخنان خود قرآن و اهل بیت (ع) را مکمل هم دانست و تصریح کرد: قرآن و اهل بیت (ع) هیچگاه از هم جدا نبوده اند و قرآن بدون امام به نحو دیگری تفسیر می شود.

پس از سخنان حجت الاسلام سعیدی آریا یکی از مداحان اهل بیت (ع) اشعار و سرودی در مدح و ثنای امیرالمومنین علی (ع) قرائت کرد که با استقبال حاضران در مجلس روبه رو شد.