ارومیه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر کاروان اقلام غذایی، ورزشی و بهداشتی با عنوان کاروان فجر به مناطق ۲۴ گانه این استان ارسال شد.

نادر اسدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام شامل ۱۶ هزار توپ ورزشی، تور دروازه هندبال و والیبال و کیف کار معلمان ورزش (ساک، کاپشن شلوار و تی شرت ورزشی)، ۱۵۰ تخت معاینه برای تجهیز اتاق بهداشت مدارس بوده و برای مراقبان سلامت روپوش، کفش طبی و اقلام مورد نیاز آنان تهیه و ارسال شده است.

وی ادامه داد: از مدیران مناطق درخواست می‌شود تا این اقلام به صورت واقعی در سطح مدارس توزیع و به موقع به دست دانش آموزان برسد تا آنان لذت ورزش را احساس کنند.

اسدی اضافه کرد: برنامه ریزی‌های انجام شده بر این مبناست که این اقلام انبار نشوند و مستقیم به دست دانش آموزان برسد.

به گفته اسدی، این اقلام از محل اعتبارات وزارتی در قالب کاروان بهداشتی و ورزشی برای همه مدارس استان پیش بینی شده و ارزش ریالی آن ۸۰ میلیارد ریال است که ۶۰ میلیارد ریال در قالب ورزشی و بهداشتی، ۲۰ میلیارد ریال از محل افتتاح چمن‌های مصنوعی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز با اشاره به تخصیص اقلام غذایی به مدارس شبانه روزی گفت: تخصیص اقلام غذایی به مدارس شبانه روزی استان مصوبه شورای آموزش و پرورش بوده و به دستور استاندار آذربایجان غربی محقق شده است.

افشین سنایی با اشاره به اینکه این اقلام غذایی شامل ۱۰ تُن مرغ، پنج تُن روغن و ۵۰ تُن برنج است، ادامه داد: این اقلام به ارزش ۳۰ میلیارد ریال بوده است و در دهه مبارک فجر همراه با کاروانی به مناطق مختلف ارسال می‌شود.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.