زنجان - ایرنا - حجم تولیدات پرمنگنات در استان با افتتاح فاز سوم یک واحد تولیدی از پنج هزار و ۵۰۰ تن به ۱۰ هزار تن در سال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با پنجمین روز از دهه فجر، طرح توسعه یک واحد تولیدی منگنز به عنوان تنها واحد تولید پرمنگنات خاورمیانه در استان زنجان به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز یکشنبه در مراسم افتتاح این طرح، افزود: با راه اندازی فاز سوم این واحد، حجم تولیدات پرمنگنات در استان به ۲ برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور به پرمنگنات بالغ بر هفت هزار تن است، تصریح کرد: این واحد تولیدی با افزایش حجم تولید علاوه بر تامین نیاز کشور مازاد تولیدات خود را به سایر کشورها صادر می کند.

این مسوول یادآور شد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای فاز سوم این واحد بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی طرح توسعه این واحد زمینه اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر در استان فراهم شد.

مدیر عامل این شرکت نیز در این مراسم، گفت: اشتغال مستقیم کارخانه در فازهای یک، ۲ و سه ۳۲۰ نفر است و فعالیت این کارخانه موجب جلوگیری از خروج سالانه ۳۰ میلیون دلار از کشور می شود.

رضا هدایتی افزود: این کارخانه هم اکنون پرمنگنات پتاسیم را به کشور ترکیه صادر می کند که این ماده در صنایع شمش روی، نساجی و مرغداری مصرف دارد.

پرمنگنات یک ترکیب و ماده معدنی بسیار قوی است که در آب، محلولی به رنگ ارغوانی تولید می‌کند که از تبخیر آن بلورهای منشوری و درخشان به رنگ ارغوانی بسیار تیره (مایل به سیاه) بر جای می‌ماند.