آستارا- ایرنا- ۱۶ طرح عمرانی و مسکونی آستارا با اعتبار افزون بر ۳۱ میلیارد ریال روز یکشنبه در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار آستارا در این زمینه به خبرنگاران گفت: ۱۶ طرح امروز در آستارا به بهره‌برداری رسید و یکی از مهمترین آنها آسفالت راه روستایی عباس‌آباد به ویرمونی با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال بود که به عنوان مسیر اصلی مرکز روستای ویرمونی را به روستاهای مجاور متصل می‌کرد و جزو پروژه‌های ضروری بود.

عنایت رضایی‌پور افزود: همچنین ۱۵ مسکن مددجویی که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده است، امروز افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت که بیشتر آنها جزو قشرهای نیازمند و یا مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا نیز تشریح کرد: افزون بر ۲۰ سال از آخرین عملیات راه‌سازی مسیر روستای عباس‌آباد به ویرمونی می‌گذشت و آسفالت آن به طور کامل از بین رفته بود که امسال در قالب طرح هادی از ردیف اعتبارهای استانی و ملی با تهاتر قیر رایگان بحث زیرسازی و آسفالت آن انجام شد.

مهدی گرویان اضافه کرد: پروژه شامل اجرای شانه راه برای تعریض خیابان و بیش از ۷۵۰ مترمکعب زیرسازی، همچنین اجرای حدود یک کیلومتر آسفالت با عرض تقریبی ۶ متر به میزبان هفت هزار مترمربع انجام گرفت که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از ردیف اعتبارهای استانی و ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل ردیف اعتبار قیر رایگان تامین شد.

وی با اشاره به افتتاح همزمان ۱۵ واحد مسکونی مددجویی بیان کرد: واحدی که امروز به نمایندگی از ۱۴ واحد مسکونی دیگر افتتاح شد، یک‌خوابه با مساحت ۴۰ مترمربع و متعلق به خانمی سالخورده و از توانخواهان بهزیستی آستارا بود.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا با اشاره به اینکه خانه قدیمی این مددجو غیرقابل سکونت شده بود، عنوان کرد: واحد مسکونی جدید با مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شامل ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن شهرستان ساخته شد.

تجلیل از ورزشکاران و مربیان برگزیده از جمله سورنا بهزاد، نایب قهرمان کاراته آسیا و دیدار با خانواده شهیدان علویان و ساسانیان از دیگر برنامه‌های پنجمین روز از دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ در شهرستان آستارا بود.

سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور پس از ۱۵ سال تبعید و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بین ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با عنوان دهه فجر نام‌گذاری شده است و این مناسبت امسال با شعار "ایـران اسـتـوار، ۴۴ سـال افـتـخـار" در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان آستارا گرامی داشته می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۱ طرح و پروژه با ارزش ۸۲۲ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال در حوزه‌های گوناگون همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهرستان آستارا برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.