زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: رشد صنعت استان در سال آینده، طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۱۰.۹ درصد هدفگذاری شد که هرچند بلندپروازانه است اما برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز شنبه در آیین افتتاح فاز سوم یک واحد تولیدی همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، افزود: اگر در جمهوری اسلامی مناسب با انرژی کار انجام شود رشد کشور در یکسال به اندازه ۱۰ سال محقق می شود.

وی با بیان اینکه به تمامی مشکلات کارآفرینان و واحدهای تولیدی استان آگاه هستیم، اضافه کرد: هنر مدیریتی استان، ایجاد تسهیلگری و کارگشایی در حوزه صنعت است و باید به این مهم توجه کرد که از مجموع هفت واحد تولیدی افتتاح شده در دهه فجر امسال ۲ واحد، مشکلات ۱۰ ساله داشتند که مرتفع شد.

این مسوول ادامه داد: در مدت یکساله گذشته تمان توان مدیریتی استان گره گشایی در این حوزه بوده است تا صنعت استان بتواند به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

وی گفت: افتتاح فاز سوم منگنز این کارخانه نسبت به فازهای قبلی، تفاوت هایی دارد و سبد صنعتی آن متنوع‌تر شده است در حالیکه در چند سال گذشته چنین چیزی در استان نداشتیم.

افشارچی افزود: طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی این واحد تولیدی، محصول شیشه نیز به تولیدات آن در سال آینده اضافه خواهد شد که این اقدام، یک زنجیره ارزش محسوب می شود که در صنعت روی تاثیرگذار است.

استاندار زنجان به لزوم صدور دانش مهندسی پر منگنات و برنامه ریزی برای آن اشاره کرد و گفت: بر اثر مشکلات تحریم، سال گذشته میزان صادرات خدمات مهندسی کشور ۵۰۰ میلیون دلار بود اکه امسال با کارهای انجام شده به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

وی خاطر نشان کرد: امسال برنامه های مختلفی برای رشد و پویایی صنعت استان مورد توجه قرار گرفته است تا کارآفرینان و سرمایه گذاران با رغبت بیشتری به فعالیت بپردازند.