شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: شهرستان آباده و خرم بید ۱۶ بهمن با چهار درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس را به خود اختصاص و روز سردی را سپری کردند.

مدیرکل هواشناسی فارس روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،گفت: پس از آباده و خرم بید که سردترین روز زمستانی خود را سپری کرد، منطقه ایزد خواست، اقلید و پاسارگاد با سه درجه زیر صفر، استهبان با ۲ درجه و همچنین سرچهان و سپیدان هم با یک درجه زیر صفر در رتبه بعدی سردترین منطقه فارس قرار گرفتند.

مسعود حقیقت اضافه کرد: همچین دمای هوای شیراز در بامداد امروز یکشنبه به ۲ درجه بالای صفر رسید و حداکثر دما هم ۱۳درجه بالای صفر بود.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: لامرد با ۲۲ درجه بالای صفرگرمترین نقطه فارس در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسید.

سپیدان صدرنشین سال زارعی

به گزارش ایرنا بر اساس جدول میزان بارش باران در سال زارعی که از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ اغاز شده تا ۱۵ بهمن، سپیدان با ۵۱۵ میلی متر صدرنشین است، نوراباد ممسنی با ۴۶۹ و کازرون با ۴۲۸ میلی متر در رتبه های بعدی میزان بارندگی سال زارعی کنونی استان فارس قرار گرفتند.

همچنین در شیراز هم در سال زراعی ۲۷۱ میلی متر باران باریده است.

سه روز برف ، باران و یخبندان در راه استان فارس

اداره کل هواشناسی فارس یکشنبه ۱۶بهمن با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، کاهش دما، یخبندان، وزش باد نسبتا شدید، بارش برف در مناطق شمالی، ارتفاعات مرکزی و شرقی و کولاک برف در شمال غرب و اتفاعات نیمه شمالی این استان از ۱۷ تا ۱۹ بهمن هشدار داد.