کرمانشاه - ایرنا - به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، سه طرح حوزه صنایع تبدیلی در شهرهای کرمانشاه و روانسر در استان کرمانشاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر ۲ طرح صنایع تبدیلی شامل یک کارخانه خوراک دام و طیور و یک واحد سردخانه در این شهرستان به بهره برداری رسید.

«محمد کریمی» افزود: کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت ۳۵ هزار تن و اشتغالزایی ۱۵ نفر در شهرک صنعتی زاگرس، احداث گردیده و برای ساخت آن از ۳۰ میلیارد تومان سهم آورده شخصی و چهار میلیارد تومان تسهیلات استفاده شده است.

وی ادامه داد: همچنین سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تنی نگهداری مواد غذایی و محصولات کشاورزی با اشتغالزایی ۱۰ نفر از دیگر طرح هایی بود که به مناسبت دهه مبارک فجر در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

کریمی تاکید کرد: این طرح نیز با هزینه ۱۰ میلیارد تومان سهم آورده و هفت میلیارد تومان تسهیلات بانکی ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت بهره برداری از کارخانه بسته بندی حبوبات در شهرستان روانسر نیز با هزینه ۵۰ میلیار ریال آغاز شد که با ساخت آن برای پنج نفر شغل ایجاد شده است.

در شهرستان کرمانشاه ۱۰۶ واحد صنایع تبدیلی وجود دارد که کارخانه های خوراک دام و طیور، ذرت خشک کنی ، سردخانه و فرآوری محصولات کشاورزی از جمله آنهاست.

۶۳ طرح کشاورزی در استان کرمانشاه در دهه فجر به بهره برداری می رسد

۶۳ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۳۱ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان در دهه مبارک فجر در استان کرمانشاه مورد بهره برداری قرار می گیرد که با بهره‌برداری از این طرح ها در مجموع زمینه اشتغال پایدار برای ۲۷۰ نفر در استان فراهم می شود.

این طرح ها شامل ۳۷ طرح در زیر بخش آب و خاک، هفت طرح باغبانی، ۱۴ طرح تولیدات دامی و پنج طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.