آبادان - ایرنا - تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم شرایط متفاوتی در جدول رده‌بندی دارند؛ یکی برای صعود به صدر جدول و دیگری برای فرار از قعر جدول سه امتیاز این بازی را نشانه رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در یکی از دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر خلیج فارس تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران در حالی روز چهارشنبه هفته جاری به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم برای صعود در جدول راهی جز کسب سه امتیاز ندارند.

شاگردان ادسون تاوارس که در این فصل با کسب نتایج دور از انتظار خطر سقوط را به شدت احساس می‌کنند برای فرار از قعر جدول سه امتیاز این دیدار حساس خانگی را هدف قرار داده‌اند و از دست دادن امتیاز در این بازی کار را در ادامه مسابقات برای انها سخت خواهد کرد.

اما یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس با داشتن چندین بازیکن ملی پوش و مطرح از ابتدای لیگ خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کرد و اکنون سپاهان و استقلال را رقیب خود را در راه قهرمانی می‌بیند و برای تثبیت راه قهرمانی باید از سد میزبان بحران زده خود گذر کند.

قرمزپوشان تهرانی با کسب ۳۳ امتیاز رده رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارند هستند و برای صعود به صدر جدول فقط سه امتیاز آبادان را نشانه رفته‌اند؛ این تیم هفته گذشته در خانه برابر آلومینیوم اراک متوقف شد تا هم امتیاز با استقلال رقیب سنتی خود شود و صدر را به سپاهان اصفهان تقدیم کند.

صنعت‌نفت آبادان با ۱۱ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و یکی از نامزدهای سقوط به لیگ دسته یک است، زردپوشان آبادانی در بازی گذشته شکست دیگری آن هم در آبادان برابر هوادار تهران متحمل شدند تا زنگ خطر بیشتر از قبل برای این تیم به صدا در آید و اکنون برای فرار از بحران راهی جز غلبه بر پرسپولیس مدعی قهرمانی ندارد.

شاگردان تاوارس که جزو فانوس به دستان لیگ بیست و دوم هستند در شرایطی از شاگردان یحیی گل‌محمدی پذیرایی می‌کنند که در فصل جاری آمار ناامیدکننده‌ای را در بازی‌های خانگی خود به ثبت رسانده‌اند.

صنعت‌نفت آبادان در ۹ دیدار خانگی این فصل خود از ۲۷ امتیاز ممکن تنها سه امتیاز را به دست آورده‌اند، ۶ شکست و سه تساوی حاصل بازی‌های خانگی نفتی‌ها بوده و با این آمار ضعیف و ناامیدکننده و بدون برد در خانه برای میزبانی از پرسپولیس آماده می‌شوند.

تیم صنعت‌نفت آبادان با ۲ پیروزی، پنج تساوی و ۱۱ شکست و کسب ۱۱ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد. نفتی‌ها ۱۰ گل زده و ۲۲ گل خورده تاکنون در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

در آن سوی میدان شاگردان گل محمدی، با ۱۰ برد، ۶ تساوی و ۲ باخت و کسب ۳۳ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند و در برابر حریفان خود ۲۸ گل زده و ۱۱ گل خورده را در کارنامه دارند.

پرسپولیس تهران با ۲۸ گل زده بهترین و هجومی‌ترین خط حمله لیگ بیست و دوم را در اختیار دارد و این درحالیست که خط دفاعی صنعت‌نفت بسیار شکننده نشان داده و روز سختی برای کنترل مهاجمان فرصت طلب قرمزپوش تهرانی خواهد داشت.

تیم صنعت‌نفت با اینکه روزهای تاریکی را سپری می‌کند اما برابر حریفان بزرگ کاملا آماده نشان داده و بازی‌های هجومی ارایه داده و بدون شک تیم پرسپولیس تهران با حریفی پرانگیزه روبه رو خواهد شد.

این دیدار جدال هافبک‌های باتجربه ۲ تیم است جایی که در خط میانی تیم صنعت‌نفت بازیکنان با تجربه‌ای مانند عباس بوعذار و سباستین پیریز حضور دارند و در آن سوی میدان نیز میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا رهبری خط میانی سرخپوشان تهرانی را به عهده دارند که جدال این چهار بازیکن با یکدیگر در کسب نتیجه تاثیرگذار خواهد بود.

در خط دفاعی پرسپولیس مرتضی پورعلی گنجی و گیورگی گولسیانی حضور دارند که عبور از آنها برای هر مهاجمی دشوار خواهد بود ۲ مدافعی که سرشار از تجربه هستند؛ محمد طیبی رهبر خط دفاعی صنعت‌نفت اما در این فصل بسیار پر اشتباه ظاهر شده که باید در کنار میثم تهیدست برابر مهاجمان تکنیکی و شوت زن پرسپولیس مقاومت کند.

تقابل محمد عمری و محمد قنبری در خط دفاعی صنعت‌نفت و حسین باصری و مرتضی پورعلی گنجی در خط دفاعی پرسپولیس و عباس بوعذار و میلاد سرلک در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این بازی گفت: بازی برای ما حساسیت زیادی دارد و هیچ راهی جز غلبه بر حریف تا دندان مسلح خود نداریم.

محمد قنبری افزود: ما برای شکست دادن پرسپولیس انگیزه زیادی داریم ولی حریف هم برای باقی ماندن در کورس قهرمانی فقط به فکر کسب سه امتیاز است.

وی ادامه داد: تیم صنعت‌نفت در بازی های بزرگ حریف دست و پا بسته‌ای نبوده و به طور قطع در این دیدار کار را برای یکی از مدعیان قهرمانی سخت خواهد کرد؛ سه امتیاز این بازی برای ما از هر چیزی واجب‌تر است که با تلاش بازیکنان و حمایت همه جانبه دست یافتن به آن دور از دسترس نیست.

مربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است که از بازیکنان مطرح و با کیفیتی بهره می‌برد و شکست دادن این تیم مدعی آسان و ساده نخواهد بود.

حسین مولایی بیان کرد: تیم پرسپولیس را به خوبی آنالیز و شناسایی کرده‌ایم و در صورتی که بازیکنان ما تاکتیک‌های تمرین شده را در بازی به خوبی اجرایی کنند موفقیت برابر این مدعی قهرمانی شدنی است.