گرگان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان استان قبل از انقلاب حدود یک متر مربع بود که این رقم با همت دولت و تلاش خیران برای رفع کمبودهای آموزشی به حدود پنج متر مربع رسید.

به گزارش ایرنا، وحید فراهی روز دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از مدرسه خیرساز روستای پنج پیکر بندرترکمن اظهار کرد: این توسعه زیرساختی در فضای آموزشی نتیجه اهتمام جمهوری اسلامی به عدالت آموزشی بود که روند این خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.

در این مراسم سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و جمعی از مدیرکل زیرمجموعه، فرماندار ترکمن و مسوولان محلی و دانش آموزان حضور داشتند.

خانواده آقای قرنجیک خیر اهل روستای پنج پیکر برای ساخت این مدرسه چهارکلاسه با زیربنای ۳۲۷ متر مربع ۴۵ میلیارد ریال اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین در مراسم جداگانه، عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای خوجه‌لر از سوی خیر مدرسه‌ساز رجب فیروزبخت و مدرسه ۶ کلاسه روستای قره‌تپه با مشارکت اهالی روستا آغاز شد.

به گفته مسولان اداره‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، برای ساخت هر یک از این ۲ مدرسه با زیربنای مجموع ۵۴۰ متر مربع ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

براساس گزارش مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، در دهه فجر امسال ۱۵ پروژه با ۷۰ کلاس درس و مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.