یزد- ایرنا- تیم فوتبال چادرملو اردکان روز دوشنبه در دیداری خانگی در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ دسته اول فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) در ورزشگاه شهید نصیری یزد با نتیجه ۲ بر یک بر تیم فجر سپاسی شیراز غلبه کرد.

به گزارش ایرنا، این مسابقه به قضاوت سیدرضا مهدوی، احد سلطانی ، محمد صالح عرب آبادی، احسان اکبری و ناظر داوری مجید شمس برگزار شد و گل‌های تیم فوتبال چادرملو اردکان را امین اسدی و میلاد محسنی در دقایق ۴۷ و ۸۳ به ثمر رساندند و برای برای تیم نیروی زمینی تهران سعید زارع در دقیقه ۹۰ گلزنی کرد، تیم چادرملو با این برد خانگی ۳۰ امتیازی شد و در مکان ششم جدول رده بندی لیگ قرار گرفت.

این تیم در هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور ( جام آزادگان ) در روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در خوزستان میهمان تیم استقلال ملاثانی است که برای رسیدن به بالای جدول و عقب نماندن از رقبا به شکست حریف نیاز دارد .

در این رقابت‌ها تیم‌های خیبر خرم‌آباد، پارس جنوبی‌جم، چوکا تالش، شهرخودرو مشهد، قشقایی شیراز (چادرملو اردکان)، آرمان‌گهر سیرجان، شمس‌آذر قزوین، خوشه طلایی ساوه، شاهین بندرعامری، استقلال ملاثانی (پرسپولیس خوزستان)، سایپا، دریا بابل، استقلال خوزستان، شهرداری همدان، ون‌پارس اصفهان، فجرسپاسی شیراز، مس شهر بابک و شهرداری آستارا حضور دارد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با خرید امتیاز باشگاه قشقایی شیراز در فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور پیدا کرد و همچنین سعید اخباری به عنوان سرمربی تیم فوتبال چادرملو برگزیده شد.

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که قطعا سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته قابل قبول نیست.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در اختیار دارد.