شهرری- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: عملکرد درآمدهای مالیاتی این استان در مدت ۱۰ ماه گذشته به مبلغ ۱۷۲ هزار میلیارد تومان، بیانگر تحقق ۱۰۴ درصدی و رشد ۵۷ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران، داود طبرسا روز دوشنبه در تشریح عملکرد ۱۰ ماه گذشته این اداره کل، اقدامات صورت گرفته در حوزه های بودجه، سرمایه گذاری، تبصره ۱۸ و مولدسازی دارایی های دولت را ارایه کرد.

وی در خصوص عملکرد منابع عمومی بودجه استان تهران طی ۱۰ ماهه گذشته سالجاری افزود: عملکرد منابع عمومی بودجه استان تهران طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۷۲ هزار میلیارد تومان، بیانگر تحقق ۱۰۲ درصدی و رشد ۵۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

طبرسا اظهارداشت: درآمدهای مالیاتی کسب شده ۹۹ درصد از درآمدهای وصولی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: در بخش مالیات های مستقیم، مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی، مالیات حقوق بخش خصوصی و مالیات مشاغل به ترتیب با ۸۴، ۱۲ و ۹ هزار میلیارد تومان و ۶۸، ۹ و هفت درصد سهم، بیشترین درآمد را کسب کرده‌اند.

وی یادآورشد: مالیات مستغلات ۱۸۳، مالیات نقل و انتقال سرقفلی ۱۷۳و مالیات ارث ۱۷۱ درصد به ترتیب بیشترین میزان تحقق درآمدهای مالیاتی را داشتند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران خاطرنشان کرد: مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت با هفت، مالیات بر انواع خودروی سواری و دوکابین با ۱۱ و مالیات بر نقل و انتقال سهام با ۵۱ درصد به ترتیب کمترین درصد تحقق درآمدی را داشتند.

طبرسا در خصوص مالیات های غیر مستقیم نیز گفت: مالیات بر ارزش افزوده با ۳۳، درآمد حاصل از یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده (بیمه سلامت) با ۶ و مالیات شماره گذاری خودرو با چهار هزار میلیارد تومان به ترتیب بیشترین درآمد را کسب کرده‌اند؛ همچنین مالیات بر فروش سیگار با ۶۷۰، مالیات شماره گذاری خودرو ۳۰۲ و مالیات نقل و انتقال اتومبیل با ۱۸۷ درصد نیز به ترتیب بیشترین درصد تحقق را داشتند.

وی در تشریح عملکرد اعتبارات استان تهران طی ۱۰ ماهه سالجاری نیز ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ در حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک و هزینه ای به این استان تهران اختصاص یافته که از این میزان مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات طرح تملک بوده است؛ همچنین طی ۱۰ ماهه سال جاری مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به دستگاه های اجرایی استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: در حال حاضر تعداد ۵۵۰ فقره حساب تمرکزی و پرداخت نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای دستگاه های اجرایی این استان فعال است و با همکاری دستگاه های اجرایی، بقیه حساب های فعال نزد بانک های عامل استان به بانک مرکزی انتقال خواهد یافت.

طبرسا در ادامه در خصوص ثبت اطلاعات املاک در اختیار دستگاه های اجرایی استان تهران نیز گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد هشت هزار و ۷۹۳ ملک در سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی (سادا) ثبت شد که در مقایسه با تعداد ۶ هزار و ۸۲۵ ملک ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در بخش تکمیل سادای شهرداری ها، با ثبت اطلاعات یک هزار و ۱۸۰ ملک، از پنج درصد در سال گذشته، به میزان ۷۹ درصد در سالجاری افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در خصوص مستندسازی اراضی و املاک در اختیار دستگاه های اجرایی این استان نیز گفت: تعداد ۱۹۱ فقره پرونده مربوط به ۱۰۹ هکتار از اراضی و املاک استان در سالجاری تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در سالجاری ۱۱ ملک مازاد دولتی شناسایی و مجوز فروش ۵ ملک نیز صادر گردید.