نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در جنوب ترکیه و شمال سوریه با اعلام آمادگی این نهاد بین المللی، خواستار کمک های جامعه جهانی به این کشورها شد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی گفت:از شنیدن خبر تلفات جانی گسترده ناشی از زمین لرزه اوایل امروز در جنوب ترکیه و شمال سوریه، عمیقاً متأسف شدم.

گوترش تصریح کرد: بر اساس گزارش ها، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند و با ادامه تلاش های امدادی، تلفات این زلزله همچنان در حال افزایش است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: با مردم ترکیه و سوریه در این زمان بحرانی ابراز همدردی می کنم. عمیقا به خانواده قربانیان تسلیت می گویم و برای مجروحان آرزوی بهبودی می کنم. سازمان ملل متحد کاملا متعهد به حمایت از عملیات های امدادی است. تیم های ما در محل هستند و نیازها را ارزیابی می کنند و کمک ارائه می دهند.

گوترش تصریح کرد: ما به کمک جامعه بین المللی برای امداد رسانی به هزاران خانواده ای که در این فاجعه آسیب دیده اند و بسیاری از آنها در مناطق دور افتاده هستند و به کمک های بشردوستانه نیاز مبرم دارند، امیدوار هستیم.

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که تا زمان ارسال این خبر، آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در ترکیه به ۱۴۹۸ نفر و در سوریه به ۴۶۱ نفر و شمار زخمی ها در سوریه به ۱۳۲۳و در ترکیه به ۸۵۳۳ نفر رسیده است.

در این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد ، خسارت های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده اند.

برچسب‌ها