تهران-ایرنا- «کوییز» بازی رایانه‌ای منتخب نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی(سی‌تکس) در آیین پایانی لیگ‌های کتاب بازی شناخته شد.

به گزارش ایرنا، آیین پایانی لیگ‌های کتاب‌بازی با حضور جمعی از علاقه‌مندان به این عرصه و مسوولان فرهنگی کشور در شبستان مصلی امام (ره) محل برگزاری نمایشگاه سی تکس برگزار شد.

مدیر اجرایی لیگ‌های کتاب بازی در آیین پایانی این رویداد فرهنگی با قدردانی از دست اندرکاران و مسوولان فرهنگی کشور اظهار داشت: در برگزاری این دوره که ثبت نام آن از پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر نام نویسی کردند.

سید محمد علی‌حسینی با بیان اینکه مسابقات این عرصه فرهنگی در سیزدهم اردیبهشت امسال برگزار شد، گفت: پس از داوری های انجام گرفته از مجموع ثبت نام کنندگان تعداد ۴۲۱۶ نفر برای شرکت در لیگ انتخاب و با هم به رقابت پرداختند.

به گفته وی، از ۵۱ هزار و ۳۸۰ بازی انجام گرفته توسط کاربران انتخاب شده ۴۱ هزار و ۹۶۰ بازی در قالب برنده و مابقی به صورت مساوی به ثبت رسیده است.

نمایشگاه سی‌تکس بهترین بستر برای هم‌افزایی بخش حاکمیتی و خصوصی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجاز CTEXبستر مناسبی برای هم‌افزایی بخش حاکمیتی و بخش خصوصی در عرصه رسانه‌های دیجیتال است.

سید مجتبی محفوظی اظهار داشت: بخش حاکمیتی و خصوصی جدایی ناپذیرند؛ نه می‌توان همه چیز را به بخش خصوصی واگذار کرد و نه به بخش حاکمیتی. بلکه لازم است هم‌افزایی بین این دو اتفاق بیفتد و نمایشگاه بهترین بستر برای این هم‌افزایی و آشنایی هر چه بیشتر اینهاست. این هم‌افزایی می‌تواند کمک کند و کشور را به جلو سوق دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه می‌تواند به معرفی آثار و تولیدات در عرصه رسانه‌های دیجیتال، فناوری‌ها و تکنیک‌های جدید بسته به زمینه برگزاری آن کمک کند و در این نمایشگاه‌ها آخرین دستاوردها به نمایش درآمده و دیده می‌شوند.

محفوظی گفت: در این گونه نمایشگاه‌ها شرکت‌های دانش بنیان حاضر می‌شوند و آخرین دستاوردها را معرفی می‌کنند و مردم از نزدیک با این یافته‌ها آشنا می‌شوند که دایر شدن نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از این حیث موثر است.
وی خاطرنشان کرد: آن دسته از کسانی هم که تخصص دارند در این رویدادها حضور یافته و با دستاوردهای بروز آشنا و ضمن دیدن آخرین فناوری‌ها نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال می‌تواند زمینه بهره‌وری مناسب از این دستاوردها را مهیا کند.