تهران-ایرنا- شاخه ضدجاسوسی نظامی سرویس امنیت اوکراین (SSU) اعلام کرد، یکی از افسران ارشد ارتش این کشور که اطلاعات حساس نظامی را در اختیار روسیه قرار می‌داد، دستگیر شده است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های اوکراین دوشنبه‌ شب نوشتند، شاخه ضدجاسوسی نظامی سرویس امنیت اوکراین (SSU) تصریح کرد، یکی از افسران ارشد ارتش این کشور اطلاعاتی در مورد برنامه‌های عملیات رزمی نیروهای این کشور در یک منطقه مهم راهبردی در خط مقدم جنگ را به روسیه داده است.

دفتر مطبوعاتی دادسرای تخصصی حوزه نظامی و دفاعی منطقه غرب اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: با عکس‌العمل سریع سرویس امنیت اوکراین، فرماندهی نیروهای اوکراین موفق شد تصمیمات مدیریتی خود را (با توجه به لو رفتن این تصمیمات) برای انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های رزمی به موقع تغییر دهد.

بر اساس تحقیقات، این شخص که به عنوان یک افسر ارشد در یکی از یگان‌های نظامی نیروهای مسلح اوکراین خدمت می‌کرد، با هماهنگی رابط روس خود، به‌طور مخفیانه اطلاعاتی را در مورد تحرکات نیروهای اوکراین و تجهیزات و مهمات آنها جمع‌آوری و در اختیار طرف روس قرار می‌داد.

این افسر علاوه بر این اطلاعات، گزارش‌های تحلیلی در مورد وضعیت جبهه را نیز به اطلاع فرد روسی می‌رساند.

بر اساس این گزارش، افسران سرویس امنیت اوکراین این شخص را در حالی که سعی داشت وضعیت عملیاتی یکی از مناطق رزمی را به رابط روس خود اطلاع دهد، دستگیر کردند. آنها در محل سکونت این متهم، تجهیزات ارتباطی و رایانه‌ای را که برای ارتباط با رابط روس خود از آنها استفاده می‌کرد کشف و ضبط کرده‌اند.

به گفته دفتر مطبوعاتی دادسرای تخصصی حوزه نظامی و دفاعی منطقه غرب اوکراین، این افسر ارشد که اکنون به اتهام «خیانت» در بازداشت بسر می‌برد به طور کامل به جرم خود اعتراف کرده است.