آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان گفت: رسانه به عنوان حلقه ارتباط بین مردم و مسوولان نقش مهمی در ایجاد و تقویت وحدت ملی، آگاهی بخشی و خنثی سازی توطئه‌های تبلیغاتی دشمن در جامعه دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی روز سه‌شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی آبادان بیان کرد: رسانه‌ها بخشی از دولت مردمی هستند و باید نقش خود را با زبان تاثیرگذار و نتیجه بخش نشان دهند.

وی افزود: رسالت خبرنگاری ایجاب می‌کند واقعیت‌ها را به صورت واقعی و بی کم و کاست منعکس کنند و این مهم جلو انتشار مطلب نادرست را می‌گیرد.

امام جمعه آبادان بیان کرد: با توجه به جنگ رسانه‌ای دشمن، خبرنگاران با بهره‌گیری از سواد رسانه‌ای باید تبلیغات سوء دشمنان را خنثی و در خط مقدم مقابله با سمپاشی رسانه‌ای دشمن قرار دارند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی افزود: امروز با وجود فضای مجازی هر شخص خود را یک خبرنگار می‌داند اما نداشتن سواد رسانه‌ای و رعایت نشدن اخلاق باعث انتشار اخبار کذب و یا خبرهای قدیمی در فضای مجازی شده است.

وی بیان کرد: دشمن در فتنه اخیر در کشور با هزینه زیاد، و با استفاده از تبلیغات و رسانه، سعی در خدشه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی را داشت ولی با بصیرت امت اسلامی این فتنه نقش بر آب شد.

امام جمعه آبادان گفت: قدرت تحلیل برخی مردم به قدری نیست که نقشه‌های شوم دشمن را به خوبی تحلیل کنند از این رو نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی و روشنگری حایز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از انفعال رسانه در برخورد با حوادث مختلف افزود: با انجام رسالت رسانه‌ها، به طور قطع شاهد تحول بسیار خوبی در عرصه اطلاع رسانی و تبدیل رسانه به یک دانشگاه خواهیم بود که البته شرط موفقیت در این تغییرات، همراهی بدنه با این تفکر است.

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: رسانه‌های بیگانه برای مایوس کردن مردم به دنبال سیاه‌نمایی و بزرگنمایی موضوعات هستند لذا انتظار از رسانه‌های داخل انعکاس واقعیت‌ها در جامعه است.

وی در ادامه استقلال را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: استقلال از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب برای ایران اسلامی بوده که کشور را از سلطه دشمنان و استعمار خارج کرد.

امام جمعه آبادان دهه مبارک فجر را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: ملت ایران در این ایام توانست در سایه رهبری امام خمینی(ره)، رژیم طاغوت و وابسته به استکبار جهانی را شکست دهد و استکبار سیزی خود را به جهانیان ثابت کند.

وی افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی بزرگترین هدیه و دستاورد برای ملت ایران است و همه اهداف انقلاب اسلامی نیز در این سه جمله خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به مشکلات کشور گفت: البته کشور با تورم، بیکاری و رکود اقتصادی روبه رو است که دولت سیزدهم در پی رفع مشکلات به ویژه مشکل اقتصاد است.

وی افزود: مردم ایران در تمامی مشکلات کنار نظام بوده‌اند و استحقاق بهترین‌ها را دارند و اگر مشکلات اقتصادی که مشکل اصلی کشور است برطرف، و از شرایط فعلی خارج شویم شاهد تحول اساسی در زندگی مردم خواهیم بود.

امام جمعه آبادان با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه گفت: این معضل در کشور به ویژه در آبادان به چالشی جدی تبدیل شده این درحالیست که می‌توان به شکل‌های مختلف ایجاد اشتغال کرد.

حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد: در آبادان زمین‌های شوره زار زیادی وجود دارد که می‌توان با تبدیل کردن آنها به حوضچه های ماهی ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی پایدار کرد.