یاسوج- ایرنا- دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان گفت: به جرات می توان اعلام کرد که، با توجه به قانون تاسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی ایران زاده انقلاب است.

علی بلالی دهکردی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شرکت با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲ و پس از انقلاب شکل گرفته است.

وی افزود: برای اینکه یک واحد صنعتی در جایی مستقر بشود ۳۵ استعلام باید صورت می گرفت و سرمایه گذار در طول اخذ این استعلام ها خسته می شد و حتی کار را رها می کرد و از سرمایه گذاری منصرف می شد.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: با تاسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تمام این استعلامات در یک پهنه صنعتی صورت می گیرد و در واقع با یک سیستم نوین بعضی از استعلامات زمین را به متقاضی واگذار می کند.

بلالی دهکردی تاکید کرد: در برخی از شهرک های صنعتی این سازمان در کمتر از ۴۸ ساعت زمین به متقاضی واگذار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت سیزدهم که فرآیندها باید سیستمی شود واگذاری زمین به صورت الکترونیکی شده است.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: متقاضی می تواند از دفتر کار خودش، بحث جواز تاسیس را پیگیری، زمین را در یکی از سایت های شهرک صنعتی انتخاب کند و مقدمات واریز وجه اش را انجام دهد.

وی عنوان کرد: این فرآیند در جهت رفع گلوگاه ها و رفع امضاهای طلایی بسیار موثر باشد و مردم می بینند که دولت سیزدهم در جهت شفاف سازی عملکرد خودش است.