کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، نگاه دولت به آموزش و پرورش را تربیتی و عملگرا دانست و گفت: مشی دولت سیزدهم در این حوزه، رویکردی و مهارتی و پرهیز از انسجام آفت است.

به گزارش ایرنا؛ سلمان محمدی روز سه‌شنبه، در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه باینگان، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب را اساس کار نظام تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد و افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، پس از وقوع انقلاب اسلامی، سپس استقرار نظام اسلامی و سپس تشکیل دولت اسلامی، هم اینک در مرحله ایجاد جامعه اسلامی هستیم که به حول و قوه الهی، منجر به تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

وی تشکیل این تمدن عظیم را مستلزم تربیت نیروی انسانی متعهد دانست و خاطر نشان کرد: تربیت این نیروی متعهد، وظیفه مهم ما در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مدیرکل را خادم و در پایین ترین نقطه هرم خدمت در آموزش و پرورش استان توصیف کرد.

محمدی در ادامه با تاکید بر نقش محوری مدارس در جامعه، مدارس را کانون تربیتی محلات و نقطه اتصال جامعه و حاکمیت نامید و افزود: مدیر، اصلی ترین رکن مدرسه است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از سرگیری آموزش حضوری پس از دوران کرونا را انقلابی در دیدگاه خانواده ها نسبت به اهداف آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: خانواده ها عمیقا به اهمیت رویکرد تربیتی و نقش آموزش ابزاری در پرورش پی برده اند.

محمدی مدیران و همکاران شاغل در مدارس را الگوی دانش آموزان نامید و خاطرنشان ساخت: دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت، بدون همراهی اولیا مقدور نخواهد بود.

وی در پایان، با یادآوری عنایات خاص مقام معظم رهبری نسبت به معلمان، این نگاه ویژه را سبب سنگین تر شدن مسئولیت جامعه فرهنگی در اجرای منویات معظم له دانست.

گفتنی است، غبار روبی مزار شهدا و حضور در منزل خانواده شهید مدرسه ساز، از دیگر برنامه های این سفر یک روزه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به منطقه باینگان بود.

بخش مرزی باینگان از توابع شهرستان پاوه با ۷۶ روستا جمعیتی بیش از ۱۱ هزار نفر دارد و در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب استان کرمانشاه واقع شده است.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.