رشت- ایرنا- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف از اواخر امشب در استان گفت: هموطنان در چنین شرایطی از سفرهای غیر ضروری به استان بپرهیزند.

سرهنگ جاور صفاری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رانندگان در صورت سفر به استان طی روزهای پیش رو حتما تجهیزات زمستانه به‌ویژه زنجیرچرخ همراه داشته باشند؛ ضمن اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی را به طور کامل رعایت کنند.

وی همچنین به وضعیت کنونی راه‌های استان نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر تردد در همه محورهای گیلان به غیر از پونل- خلخال که هر ساله با بارش برف سنگین به‌منظور ایمنی تردد کنندگان بسته می شود، تردد در سایر شهرستان ‌های استان برقرار است.

سرهنگ صفاری اضافه کرد: براساس گزارش ها، هم اینک در محور آستارا- اردبیل در محدوده گردنه حیران و همچنین محور سیاهکل- دیلمان بارش باران را داریم . براساس پیش بینی هواشناسی امکان بارش برف در دامنه ها و حتی جلگه نیز از امشب در استان وجود دارد، بنابراین از هموطنان درخواست می شود تا مراقبت ها و تمهیدات لازم برای تردد در راه‌های استان را داشته باشند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان یادآور شد: شهروندان می توانند برای اطلاع از اخرین وضعیت راههای استان با سامانه ۱۴۱ ر مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند.