آبادان - ایرنا - معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خیابان امیرکبیر(امیری) آبادان پس از هشت ماه از ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل بازگشایی شد.

پژمان فرجی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از پایان عملیات تخریب کامل سازه متروپل و آواربرداری از این ساختمان، خیابان اصلی امیرکبیر از امروز بازگشایی و تردد در این خیابان امکان‌پذیر شد.

وی افزود: هماهنگی‌ لازم با دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری، آبفا، گاز، مخابرات و برق که به دلیل ریزش ساختمان زیرساخت‌هایشان دچار آسیب شده بود صورت پذیرفت تا با بهسازی زیرساخت‌ها امکان بازگشایی خیابان امیرکبیر را فراهم کنند.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پس از بهسازی زیرساخت‌ها در خیابان امیرکبیر و آسفالت این خیابان، پس از هشت ماه این خیابان بازگشایی شد تا تردد در هسته مرکزی شهر آسان‌تر شود.

فرجی بیان کرد: شهرداری آبادان هم اکنون در حال ترمیم و بهسازی معابر در خیابان سعدی و حلبی سازهای آبادان است تا این مسیر نیز بازگشایی شود.

شهردار آبادان نیز در این خصوص گفت: پس از پایان آوار برداری ساختمان متروپل و انجام زیرسازی خیابان مقابل این ساختمان، شهرداری آبادان اقدام به آسفالت این خیابان کرد.
یاسین کاوه‌پور با اشاره به استفاده ۱۶۰ تن آسفالت در خیابان مقابل ساختمان متروپل افزود: به دلیل ریزش ساختمان متروپل زیرساخت‌های مقابل خیابان این ساختمان آسیب جدی دید.
وی گفت: کار زیرسازی در چهار راه حلبی سازها و خیابان سعدی آبادان نیز که به دلیل ریزش ساختمان متروپل آسیب دیده بودند توسط شهرداری در حال انجام است.
کاوه پور بیان کرد: این اقدامات در راستای تردد آسان شهروندان و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان آبادانی صورت می پذیرد؛ البته شهرداری آبادان عذرخواهی خود را در قبال طولانی شدن پروژه دارد.

ساختمان ۱۱ طبقه متروپل ابادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخشی از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.بخش عظیمی از سازه به جا مانده از برج ساختمان متروپل آبادان نیز چهارشنبه چهارم آبان فروریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.