کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۷۴ مدرسه در استان کرمانشاه وجود داشت که بعد از انقلاب این تعداد به حدود چهار هزار مدرسه افزایش یافته و این شاخص یکی از خدمات بزرگ نظام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سلمان محمدی» روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور «احمد محمودزاده» معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و جلب مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در مدرسه متوسطه هوشمند شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: تا قبل از انقلاب در کرمانشاه فقط ۱۱۲ مدرسه روستایی دایر بود که الان این تعداد به ۲ هزار و ۹۳۰ مدرسه رسیده یعنی حتی بیشتر از تعداد روستاهای دارای سکنه استان زیرا در برخی از روستاها در هر سه مقطع تحصیلی مدرسه داریم.

وی همچنین گفت: ما در قبل از انقلاب به ازای هر ۳۴۳ دانش آموز یک مدرسه و به ازای هر ۲۷ محصل یک معلم داشتیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی و دستاورده های آن در حوزه سخت افزاری و تربیت نیروی انسانی، به ازای هر ۶۲ دانش آموز یک مدرسه و به ازای هر ۱۲ نفر یک معلم داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: قبل از انقلاب ۹۴ هزار دانش آموز با سه هزار و ۴۹۳ معلم در تمام مقاطع تحصیلی در استان تحصیل می کردند که این تعداد در سال جاری به ۳۷۰ هزار نفر با ۲۶ هزار معلم رسیده است.

محمدی همچنین گفت: ما در قبل از انقلاب ۱۸۷ هزار متر فضای آموزشی و سه هزار متر فضای ورزشی در استان کرمانشاه داشتیم اما اکنون به یک میلیون و ۹۳۰ هزار متر فضای آموزشی و ۱۰۴ هزار متر فضای ورزشی رسیده است.

۱۱۹ کلاس درس در دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به افتتاح پروژه های آموزش و پرورش در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: امسال در دهه فجر۳۱ مدرسه و سالن ورزشی با ۱۱۹ کلاس درس با اعتبار ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

محمدی در ادامه همچنین به افتتاح مدرسه غیر دولتی هوشمند متوسطه اول و دوم "رایان" با حضور معاون وزیر اشاره کرد و افزود: این مدرسه ۱۱۹ کلاسه یکی از با کیفیت ترین مدارس کشور در طراحی، فضای آموزشی در سخت افزاری و نرم افزاری است که ظرفیت پذیرش بیش از ۵۰۰ دانش آموز را دارد.

وی همچنین بیان داشت: ۱۷ هزار و ۴۰۰ دانش آموز استان در ۱۴۷ مدرسه غیر دولتی در حال تحصیلی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانش آموزان براساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: در این رویکرد آموزش ابزاری برای تربیت دانش آموزان است.

محمدی در ادامه گفت: سند تحول بنیادین نقش راه آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است.

وی همچنین از جمله مهمترین سیاست های دولت سیزدهم را حوزه آموزش و پرورش، مردم سازی و مشارکت مردم و اولیاء در مدیریت مدارس عنوان کرد.

محمدی در ادامه اجرای فرایند رتبه بندی معلمان براساس سند تحول بنیادین را یکی دیگر از خدمات بی نظیر دولت سیزدهم اعلام کرد و توجه به آموزش و پرورش را یکی از مهمترین تاکیدات رییس جمهوری دانست.

افتتاح پاسیون مطالعاتی مدرسه غیردولتی هوشمند با اعتبار نزدیک به یک میلیارد تومان با حضور " احمد محمودزاده" معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش یکی دیگر از برنامه جانبی این نشست خبری بود.