به گزارش خبرنگار ایرنا بهزاد شاهسوندی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۲۶ قرارداد توسط این معاونت در سطح استان اصفهان درمجموع با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست .
وی ادامه داد: این طرحها شامل احداث حدود ۱۶۳ کیلومتر راه و ۱۴ دهانه تقاطع غیر همسطح است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه هم اینک ساخت یک کیلومتر راه بهصورت ۲ خطه ۷.۵ میلیارد تومان هزینه دارد، اظهار داشت: ۶۵ کیلومتر باند دوم و هفت دهانه تقاطع غیر همسطح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در استان احداث شده و بهمناسبت دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این تقاطعهای غیر همسطح در چرمهین، علویجه و ورودی مسکن مهر احداث شده است.
شاهسوندی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵ درصد محورهای اصلی استان اصفهان بهصورت چهارخطه و از لحاظ ایمنی استاندارد هستند اما احتمال اینکه به مرور زمان از میزان کیفیت آنها کاسته شود وجود دارد.
وی بیان کرد: کیفیت راههای استان اصفهان نسبت به تمام راههای استانهای همجوار بهتر است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تصادفات رخ به رخ در محورهای چهارخطه کم می شود اما احتمال وقوع خطرات و حوادث دیگر بهدلیل افزایش سرعت وجود دارد.
وی افزود: هزار و ۷۶۷ کیلومتر راه ۲ خطه (رفت و برگشت) در استان وجود دارد که تردد در آنها در جریان است مراحل شناسایی، اولویت بندی و سطح بندی آنها انجام شده و افزون بر این ۴۲۲ کیلومتر از این راهها از جمله محور سمیرم - حنا و محور چادگان در سطح یک قرار دارد که بر اساس اولویت بندی انجام شده باید چهارخطه شود.
شاهسوندی گفت: هزار و ۲۸ کیلومتر از راههای استان اصفهان در سطح ۲ رده بندی شده که ایمنی این محورها باید از طریق انجام اصلاحات و بهسازی و تعریض محور افزایش داده شود.
وی ادامه داد: ۳۱۶ کیلومتر از راههای استان هم در سطح سه قرار دارند که تردد در این محورها با بهسازی و آسفالت سطحی، روان خواهد شد.
به گزارش ایرنا. ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.