بندرعباس - ایرنا - همزمان با ایام دهه مبارک فجر ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی نیروی انتظامی در قالب طرح نهضت ملی مسکن روز چهارشنبه با حضور سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم گفت: برای ساخت این ۴۵۰ واحد مسکن، زمینی به مساحت ۱.۹ هکتار توسط راه وشهرسازی تامین و به پرسنل نیروی انتظامی استان تخصیص داده شد.

عباس کمالی ادامه داد: این طرح در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرایی می‌شود و برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی بانک مسکن تامین خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن در هرمزگان نیز گفت: ۱۱۳ هزار و ۳۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان هرمزگان ثبت نام کرده‌اند که طبق پالایش‌های صورت گرفته تاکنون ۶۵ هزار و ۵۷۳ نفر از ثبت نام شده‌ها واجد شرایط هستند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان؛ از این تعداد تاکنون ۲۰ هزار و ۲۳۸ نفر تایید نهایی و پنج هزار و ۶۶۱ نفر نیز آورده بالای ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند که اداره کل راه و شهرسازی برای این تعداد ۴۵ هزار واحد زمین تامین کرده است.

کمالی خاطرنشان کرد: سهم استان هرمزگان از طرح ملی نهضت مسکن ۴۹ هزار و ۹۵۰ واحد در نظر گرفته شده که با احداث این واحدها هم از افزایش قیمت مسکن جلوگیری خواهد شد و هم قیمت تمام شده مسکن را کاهش خواهد داد.