تهران- ایرنا- مدیرعامل ماه آوا با بیان اینکه کتاب صوتی توانسته در بعضی حوزه‌ها مانند ادبیات داستانی جایگاه ویژه خود را بین مردم پیدا کند، گفت: این ادعا در استقبال ناشران چاپی برای صوتی کردن کتاب‌هایشان مشهود است.

راضیه هاشمی در توضیح جایگاه کتاب صوتی و مقبولیت آن بین مردم به خبرنگار ایرنا گفت: ماه آوا ناشر تخصصی کتاب صوتی است و سعی می‌کند تا با حفظ استانداردهایی که خوب و جذاب است، ارزش‌افزوده‌ای بر کتاب چاپی داشته باشد. خوشبختانه کتاب صوتی توانسته است در بعضی حوزه‌ها جایگاه ویژه خود را بین مردم پیدا کند. یکی از این حوزه‌ها حوزه ادبیات داستانی است. این ادعا در ه استقبال ناشران چاپی برای صوتی کردن کتاب‌هایشان مشهود است.

باید قبول کنیم که همه کتاب‌های چاپی هم قابلیت صوتی شدن ندارند

مدیرعامل ماه آوا در رابطه با ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی مانند ما Self founder (خود سرمایه‌گذار) هستند و ظرفیت و قابلیت آن را ندارند که حجم عظیمی از کتاب‌ها را صوتی کنند. حمایت از شرکت‌های بخش خصوصی کمک‌کننده است. در ضمن باید قبول کنیم که همه کتاب‌های چاپی هم قابلیت صوتی شدن ندارند.

بعضی رسانه‌های صوتی رایگان مانند ایران‌صدا، به تنهایی و یک تنه به بدنه بخش خصوصی آسیب وارد می‌کند و قابل چشم پوشی نیست

وی در ادامه در مورد اهمیت بازخورد کاربران از کتاب‌های صوتی گفت:‌ یکی از مسائل کمک‌کننده به ما بازخوردهایی است که دریافت می‌شود. این بازخوردها از همه گروه‌ها مانند کاربر،‌ ناشر، ‌مترجم،‌ مولف و حتی گوینده و نویسنده دریافت می‌شود. این بازخوردها همیشه در ماه آوا کمک‌کننده بوده و مسیر را روشن‌تر کرده است.

مدیرعامل ماه آوا ضمن درخواست کمک از بخش دولتی و حاکمیت، حضور بخشی از رسانه‌های صوتی را آسیب‌زننده دانست و گفت: حاکمیت باید بتواند کمک کند؛ اما بعضی رسانه‌های صوتی رایگان مانند ایران‌صدا، به تنهایی و یک تنه به بدنه بخش خصوصی آسیب وارد می‌کند و قابل چشم پوشی نیست. البته اگر حمایتی هم صورت نمی‌گیرد، مهم نیست کاش جلوی این ضربه‌ها گرفته شود.