بوشهر - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع سهم ۹۶۸ هزار و ۸۴۲ تن کود اوره‌ای که باید از عسلویه برای سایر نقاط کشور تامین و ارسال شود تاکنون ۷۸۰ هزار تن تامین شده است.

خسرو عمرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سهم کود اوره کشور در سال جاری سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام شده که استان بوشهر به عنوان یکی از مبادی اصلی تامین این نوع کود مسئولیت تامین بیش از ۴۰ درصد نیاز کشور را برعهده دارد.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال سه هزار تن کود اوره باید تامین و توزیع شود.

عمرانی اظهار کرد: افزون براین تاکنون ۲۳هزار و ۳۹۵ تن کود ازته، پتاسه و فسفاته نیز بین کشاورزان تامین و توزیع شده است که نسبت به ۱۵هزار و ۹۵۰ تن سال گذشته ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: بیشترین مصرف، تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در سال جاری انجام شده است.

عمرانی ادامه داد: همچنین محدودیتی در تامین کودهای فسفاته، پتاسه و ازته مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان بزرگترین تولید کننده کود فسفاته به شمار می‌رود، گفت: ۱۴هزار و ۱۶۵ تن خاک فسفاته تاکنون تامین و تحویل سه شرکت کود فسفاته شده است که این میزان ۲۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

به گفته عمرانی استان بوشهر در توزیع انواع کودهای شیمیایی در سامانه صدور حواله الکترونیک رتبه چهار و در بحث آموزش و دانش افزایی کارگزاران و کشاورزان نیز رتبه ۲ کشور را دارد.