گنبدکاووس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به دستاوردهای چشمگیر انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته، گفت: مسوولان برای افزایش امیدآفرینی در کشور باید از فرصت دهه فجر برای تبیین دستاوردهای انقلاب در ۴۴ سال گذشته به مردم و به‌خصوص جوانان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز چهارشنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر کلاله اظهار کرد: در ۴۴ سال گذشته مشکلات زیادی بر ملت ایران تحمیل شد اما با اقتدار توانستیم بدون هیچ تجربه‌ قبلی ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت را به عنوان کاری نو ایجاد کنیم و در مقابل فشارها، تحریم‌ها و توطئه‌های استکبار پیروز شویم.

وی افزود: دشمن شدیدترین هجمه‌ها و تبلیغات رسانه‌ای را علیه ایران به‌کار گرفته و برای جوانان تصویری از ایران غیرواقعی را در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی به نمایش می‌گذارد و همچنان تحریم‌ها، هجمه‌های فرهنگی و اجرای پروژه نفوذ را در برنامه‌ها خود دارد.

معاون استاندار گلستان ادامه داد: با وجود این شرایط سخت جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته به دستاوردهای زیادی در بخش‌های مختلف دست یافته که از جمله آن استقلال سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی است در صورتی که در دوران پهلوی برای شاه به عنوان حکمران و زیر دستان وی کلمه استقلال رویایی بیش نبود و انتصابات در پست‌های مدیریتی کشور توسط عوامل آمریکا و انگلیس انجام می‌شد و مملکت ما همانند گاو شیرده برای مستکبران بود.

مهاجر با اشاره به وجود مشکلات در کشور، گفت: دولت مردمی سیزدهم برای جبران عقب ماندگی‌ها مردانه وارد میدان شد و تمام تلاش خود را معطوف به حل مشکلات و کمک به توسعه و پیشرفت کشور کرد اما برای سرعت گرفتن موفقیت‌ها نیازمند پررنگ‌تر شدن نقش مردم و نخبگان در همراهی با دولتمردان هستیم.

وی افزود: دهه فجر امسال ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان گلستان داشتیم که فقط چهار درصد آن کلنگ‌زنی بود و این نشان از آن دارد که دولت اولویت خود را به ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام بر زمین مانده سال‌های قبل قرار داده است.

معاون استاندار گلستان از مردم و مسوولان خواست توصیه‌های رهبری خطاب به دانشجویان در محورهای پرهیز از ناامیدی، اندیشه‌ورزی و مطالبه‌گری به‌حق را برای ایستادگی در مقابل دشمنان و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر سرلوحه خود قرار دهند.

مهاجر تاکید کرد: مسوولان باید با تمام توان و انرژی برای بهبود شرایط کشور تلاش کنند و وظیفه نخبگان هم کمک کردن و وظیفه مردم هم همراهی کردن است.

وی گفت: ایجاد تفرقه از دیگر ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است لذا می‌طلبد همانند قبل همچنان با رویکرد عدالت محوری و تقریبی بدون تفاوت قابل شدن میان شیعه و اهل سنت برای پیشرفت روز افزون ایران اسلامی تلاش کنیم.

مهاجر اظهارکرد: در فضای عدالت محور ایجاد شده توسط استاندار گلستان با نگاه توسعه‌ای شاهد تغییراتی هستیم که به عنوان نمونه می‌توان به اعمال سیاست تمرکززدایی در پرداخت تسهیلات و واگذاری آن به فرمانداران، ترسیم سامانه پرداخت تسهیلات و طراحی سامانه انتصابات اشاره کرد.

فرماندار کلاله گفت: مراسم متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۲۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴۲۷ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان به مناسبت دهه فجر در این شهرستان برگزار شد.

فرهاد شیبک افزود: از مجموع طرح‌های این ایام ۱۳۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۹۵ میلیارد تومان و ۱۲۲ پروژه اقتصادی و تولیدی با هزینه ۱۳۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های دهه فجر امسال کلاله که توسط ۱۹ دستگاه اجرایی شهرستان و نیز بخش خصوصی انجام شده، برای ۲۸۳ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فرماندار کلاله، ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی، چهار مزرعه گردشگری و ۹۵ کارگاه صنایع دستی با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی شهرستان برشمرد.

شیبک با قدردانی از نگاه ویژه دولتمردان به مناطق کمتر توسعه یافته به مثل کلاله، گفت: اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال این شهرستان ۲ برابر سال گذشته است و در توزیع اعتبارات سفر اسفندماه سال گذشته رییس جمهور به گلستان بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و تسهیلات به کلاله اختصاص پیدا کرد.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.