به گزارش ایرنا از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، علیرضا زاکانی با حضور در خانه جشنواره (برج میلاد) و بازدید از بخش بازار فیلم، جشنواره فجر را قله ارائه آثار سینمایی دانست و گفت: هر ساله این جشنواره در یک مسیر رقابتی معین، برترینهای سینما را انتخاب و معرفی میکند.
وی درباره نقش شهرداری در کمک به برگزاری چنین رویدادی اظهارداشت: شهرداری در حوزههای مختلف مسئولیت دارد و میتوان گفت که از قبل تولد تا بعد از مرگ در ابعاد مختلف با انسان در ارتباط است. جشنواره یک فرصت طلایی است تا شهرداری بتواند در زمینه ارتباط با مخاطب و نشان دادن نقش خود در بحثهای مختلف مدیریتی موفق ظاهر شود.
زاکانی افزود: در مسیر شهری جدید، هم به دنبال کمک به برگزاری چنین رویدادهایی هستیم و قصد داریم که در توسعه برنامههای فرهنگی و هنری نقش اساسی ایفا کنیم. لذا اصل جشنواره را باید به هنرمندان تبریک گفت و حضور سینماگران جوان را ارج نهاد و مقدمه کارهای بزرگ دانست.
شهردار تهران درباره برگزاری بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر در برج میلاد گفت: برج میلاد به عنوان یک نشان ملی و مجموعهای که آوازه جهانی دارد میتواند در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد؛ از طرفی برای شهرداری مهم بود که بتواند در برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشد، براین اساس حال و هوای جشنواره در برج میلاد مسرتبخش و مفرح است.
وی تاکید کرد: شهرداری در نظر دارد هم به خلق آثار فاخر کمک کند و هم نقش مهم در خالق این آثار داشته باشد. همچنین قرار است جایزه ویژهای از طرف شهرداری به فیلمهایی با محوریت مدیریت شهری اهدا شود.
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر با شعار «اخلاق، امید و آگاهی» به دبیری مجتبی امینی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران و ۳۱ استان کشور برگزار میشود. در این دوره از جشنواره ۲۴ اثر در بخش سودای سیمرغ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
بخش بازار این جشنواره در هفتمین روز برگزاری با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر جشنواره، اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ارشاد و سید صادق موسوی مدیرکل دفتر امور جشنوارهها و همکاریهای بینالملل در برج میلاد افتتاح شد.
در بخش بازار ۳۲ غرفه از ۲۱ کشور جهان از جمله روسیه، سوریه، عراق و لبنان مستقر هستند. همزمان با افتتاح این بخش، بازار مجازی هم کار خود را آغاز کرد. در بازار مجازی خریداران و توزیع کنندگان فیلم به بحث و گفتوگو میپردازند. میهمانان این بازار اغلب خریدارانی هستند که پیش از این با تهیهکنندگان سینمای ایران در ارتباط بودند و در این بازار ارتباطشان تقویت میشود و میتوانند خرید خود را انجام دهند.