مهاباد - ایرنا - همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر آیین مختلفی از جمله افتتاح مساکن روستایی در شاهین دژ، جشنواره آشپزی در مهاباد و برگزاری میز خدمت در سردشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر در تمامی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و افتتاح طرح‌های عمرانی با حضور مسوولان و همراهی مردم آغاز شد.

۱۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در شاهین دژ افتتاح شد

آیین افتتاح این تعداد مسکن مددجویان کمیته امداد شاهین دژ با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و جمعی از مسوولان ادارات این شهرستان افتتاح شد.

این واحدهای مسکونی مددجویی در مجموع با یک هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسید که برای آنها بیش از ۴۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

به همین مناسبت به صورت نمادین تعداد یک واحد مسکن روستایی در روستای «گدللو» در بخش مرکزی به بهره برداری رسید و تحویل مالک شد.

۱۲ طرح برق رسانی شهرستان شاهین دژ در دهه فجر افتتاح شد

امروز همچنین ۱۲ پروژه برق رسانی در هشتمین روز از دهه پیروزی انقلاب اسلامی با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه در شاهین دژ افتتاح شد.

تبدیل ۱۰۰ هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهر شاهین دژ، محمودآباد و کشاورز و ۶ روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از طرح‌های افتتاح شده دیگر امروز هستند.

طرح نصب یک دستگاه پست هوایی عمومی و توسعه شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی در شهرک شهید رجایی نیز از دیگر برنامه‌های افتتاح طرح‌های برق رسانی در شاهین دژ بود.

یاد و خاطره نخستین شهید خلبان نیروی هوایی در مهاباد گرامی داشته شد

مسوولان مهاباد در هشتمین روز دهه فجر و به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با غبارروبی و گلباران مزار شهید سرلشکر خلبان «خالد حیدری» به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.

آیین غباروبی و گلباران مزار نخستین شهید خلبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه و با حضور فرماندار، امام جمعه مهاباد و مسوولان دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهید حیدری و جمعی از فرماندهان و سربازان تیپ ۳۴۶ شهید نصیرزاده ارتش در کنار یادمان این شهید سرافراز در ورودی مهاباد از سمت ارومیه برگزار شد.

این آیین با نواختن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه سرود تیپ ۳۴۶ شهید «نصیرزاده» ارتش در مهاباد آغاز شد و حاضران با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و راه شهدا، تجدید پیمان کردند.

سرلشکر خلبان «خالد حیدری» از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین روز جنگ تحمیلی هنگام ماموریت هوایی در عراق به درجه رفیع شهادت نایل و در آسمان جاودانه شد.

پیکر مطر این شهید بزرگوار سرانجام پس از مدت‌ها و در سال ۱۳۹۱ توسط گروه تفحص پیدا شد و برای همیشه در زادگاهش مهاباد آرام گرفت.

جشنواره غذاهای بومی در مهاباد برگزار شد

جشنواره غذاهای بومی و محلی مهاباد به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسوولان و بانوان این شهرستان برگزار شد.

جشنواره غذاهای بومی با هدف حفظ آیین و سنت‌های بومی قدیمی این شهرستان و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های بانوان برپا شد.

در این جشنواره ۲۰ نفر از بانوان و دختران این شهرستان انواع غذاهای محلی و بومی مهاباد را تهیه و در این جشنواره عرضه کردند.

بیش از ۴۰ نوع غذای سنتی، انواع آش، سوپ و دسرهای مختلف و نان‌های محلی در این جشنواره تهیه شد.

به نفرات برتر این جشنواره بر اساس میزان توجه به سنت‌ها و آیین های بومی و محلی در پخت غذا با نظر کمیته داوران جوایزی اهدا شد.

برپایی میز خدمت جهادی در شهر نلاس

میز خدمت جهادی با حضور جمعی از روسای ادارات و بانک‌ها به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر در شهر نلاس از توابع بخش وزینه شهرستان سردشت برپا شد.

برپایی میز خدمت در مناسبت‌های مختلف در راستای تکریم ارباب رجوع، تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی و ارتباط مستقیم مسوولان با شهروندان انجام می‌گیرد.

فرماندار سردشت در حاشیه این میزخدمت و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: دهه مبارکه فجر فرصتی مغتنم برای بازگو کردن دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف است.

لقمان خسروپور با قدردانی از عنایت مقام عالی استان به شهرستان و اقدامات ارزشمند دولت مردمی در راستای رفع محرومیت افزود: امسال همزمان با گرامیداشت دهه مبارکه فجر ۱۰۷ طرح عمرانی، با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان که توسط ۹ دستگاه اجرایی انجام گرفته، افتتاح شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۵ طرح آبرسانی به روستاهای مرزی کانی بی، یاسین آباد و کولسه علیا و مخزن هزار متر مکعبی ۴۱ روستای شهیدان ژاله با اعتبار ۹ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان، تامین برق و پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان، اجرای طرح‌های هادی در روستاهای مرزی " جبرند، ولیو، بناوه و گوزیله" و طرح بهسازی مسکن ۳۰ واحد با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان و افتتاح دو مدرسه ۱۲ کلاسه شهر نلاس و ۲ کلاسه روستای بیشاسب با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان از مهمترین این طرح‌ها هستند.

خسروپور با اشاره به طرح‌های کلنگ زنی در این دهه نیز اظهار کرد: اجرای عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای محور اسلام آباد، بیتوش و احداث ایستگاه تقلیل فشار محور همران با اعتبار ۱۳۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان، یک طرح عمرانی شهرداری سردشت با اعتبار ۳ میلیارد تومان و بهسازی و آسفالت محور روستای مرزی " رشه‌هرمه " با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که در مجموع بیش از ۱۵۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود.

برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی نیز آغاز شده است.