اراک - ایرنا - رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: استانداردسازی و بازطراحی پارک وحش اراک بر اساس نظر کارشناسان امر ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سید «وحید میرنظامی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این پارک‌ مشکلات زیادی دارد، جانمایی باغ وحش اراک از ابتدا اشتباه بود، چرا که شبکه انتقال خطوط برق برای تغذیه برق صنایع از این مکان عبور کرده و استانداردها و شاخص‌های باغ وحش را زیر سوال می‌برد.

وی بیان کرد: بر اساس نظر برخی از کارشناسان، امواجی که از دکل‌ها و سیم‌های فشار قوی ساطع می‌شود برای حیات حیوانات مضر است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نمی‌توان پارک وحش این شهر را جابجا کرد زیرا هزینه سنگینی دارد اما می‌توان برخی اقدامات مانند ایجاد زیرشبکه فشار قوی و انتقال مکان برخی از گونه‌ها به کناره‌ها را انجام داد.

میرنظامی اظهار داشت: نیاز است این مهم در شورای اسلامی کلانشهر اراک از سوی معاون خدمات شهری به عنوان پیشنهاد در بودجه پیش‌بینی و اعتباری در این راستا اختصاص یابد.

وی گفت: جوان‌سازی گونه‌های جانوری و جابجایی مکان گونه‌ها به لحاظ استانداردسازی و رفع مشکلات عمرانی و تاسیساتی موزه تنوع زیستی، نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که باید در اسرع وقت طرحی در این خصوص تهیه و به متمم بودجه اضافه شود.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: با توجه به اینکه در آستانه تدوین متمم بودجه سال ۱۴۰۱ و سند بودجه سال آتی قرار داریم، باید اولویت‌های طرح‌های مدیریت شهری و نیازهای مردم اراک، مدنظر ویژه قرار گیرد چراکه بودجه محدودیت‌هایی دارد و با توجه به این‌ مهم، باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

میرنظامی عنوان کرد: شهر اراک با کمبود تفریحگاه و مراکز فرهنگی مواجه است و متاسفانه ساختمانی که برای ایجاد «موزه تنوع زیستی» در پارک وحش اراک پیش‌بینی شد، سالها متروکه باقی مانده است.

وی، یکی از مشکلات بزرگ شهر اراک را ضعف اراده در بدنه مدیریتی شهرداری عنوان کرد و گفت: مردم از شورا توقع دارند و چنانچه اراده در شهرداری نباشد بهترین مصوبات هم در مقام اجرا، راه به جایی نمی‌برد.

مدیریت پارک حیات وحش اراک در سال ۱۳۷۷ از مجموعه حفاظت محیط زیست استان مرکزی به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک منتقل شد و این مجموعه در حاشیه ورودی این شهر از سمت قم قرار دارد.